ריפוי עצמי של הגוף והנפש, מכון סילבה ישראל
ריפוי עצמי של הגוף והנפש

"הילד שלי חולה ואני מרגישה כל כך חסרת אונים בגלל שאני לא יכולה לעזור לו"
"הרופא אמר לי שכדי לרפא את המחלה, 50% עליו ו- 50% עלי… אין לי מושג מה אני יכול לעשות?"
"איך היא הצליחה בחודש אחד, לאחות את כל השברים בגוף שלה מהתאונה… כשאצל כל מי שנפצע ככה לוקח בממוצע חצי שנה להחלים מהם?" התשובה לכל שלושת האנשים האלה היא: "המוח המרפא" – החלק במוח שמאפשר ריפוי עצמי של הגוף ו/או ריפוי עצמי של הנפש.

מה זה ריפוי עצמי של הגוף והנפש?

ריפוי עצמי של הגוף והנפש מתייחס ליכולת המולדת שלנו להחלים ממחלות פיזיות ופסיכולוגיות… ללא התערבות חיצונית. זאת יכולת טבעית של הגוף והנפש שלנו לתקן, להתאושש ולהחזיר את האיזון בכוחות עצמם.

בהקשר של הגוף, הריפוי העצמי מפעיל מנגנונים כמו מערכת החיסון (כדי להדוף זיהומים, להילחם בנגיפים ועוד), את מערכת התחדשות התאים (לתיקון רקמות שנפגעו) וכן תהליכים פיזיולוגיים נוספים הפועלים יחד לתיקון נזקים ושמירה על הבריאות. לדוגמה, כאשר אנו מקבלים חתך, הגוף שלנו מתחיל אוטומטית את תהליך הריפוי על ידי יצירת קריש דם, מאבק בזיהומים וחידוש תאי עור.

באופן דומה, ריפוי עצמי של הנפש מקיף את התהליכים הפסיכולוגיים והרגשיים שאנחנו מפעילים ללא התערבות חיצונית, בשביל לעזור לעצמנו להתמודד עם לחץ, להתגבר על טראומה ולהחזיר את הרווחה הנפשית. המוח המרפא יודע להשתמש במנגנונים פסיכולוגיים כדי להתמודד עם הסטרס שאליו נכנסנו, להתגבר על אתגרים שיכולים לשתק אותנו ולהפעיל את החוסן הטבעי… במטרה לשמור על רווחה נפשית.

נשאלת השאלה: אם יש לנו את זה באופן טבעי, למה אנחנו לא מרפאים את עצמנו או עוזרים לעצמנו בתהליך הריפוי? הסיבה: רבים לא יודעים על האפשרות של הריפוי העצמי שיש לנו. או שלא יודעים איך להפעיל ריפוי עצמי… והיכולת הזו פשוט לא מנוצלת.

אז איך אפשר ללמוד להפעיל ריפוי עצמי?  שיטת סילבה היא התשובה.

שיטת סילבה – שיטה המאפשרת ריפוי עצמי

שיטת סילבה למי שטרם הכיר, היא שיטה להתפתחות אישית ולשיפור עצמי שפותחה ע"י חוזה סילבה בשנות ה-60, ונלמדת כיום ב118 מדינות בעולם. היא מבוססת על הרעיון שלמוח יש את הכוח להוביל אותנו בהצלחה למה שחשוב לנו כדי שיהיה לנו טוב יותר בחיים.  שיטת סילבה מלמדת בין היתר, איך להשיג מצב של מודעות נינוחה ובהירות מנטלית מוגברת, המכונה לעתים קרובות "רמת תודעה אלפא", שבה אנחנו יכולים לנצל את כוח תת-המודע שלנו כדי לבצע שינויים חיוביים (בהתנהגות, באמונות, בהרגלים), להביא לאינטואיציה מוגברת, לחדד את יכולות פתרון הבעיות וניהול המתחים, לרפא את הגוף ולחזק את הבריאות, לשפר את  הזיכרון והריכוז ולהביא לשיפור עצמי. מתרגלים רבים של שיטת סילבה מדווחים כי חוו מגוון יתרונות כולל אנרגיה וחיוניות מוגברות, שינה משופרת והפחתת מתח חרדה ודאגה.

שיטת סילבה היא כמו לפתוח תיבת אוצר של כלים וטכניקות מנטליות, שמנחות אותנו איך להשתמש בכוח המוח שלנו בצורה רגועה וממוקדת למטרות השונות שלנו – ולהצליח. שיטת סילבה נותנת לנו ביד את ה-מפתח כדי לפתוח את הדלת אל הפוטנציאל שלנו ולהפוך את החיים למדהימים יותר.

מה הקשר בין המוח לריפוי עצמי?

רבים מאיתנו לא יודעים על היכולת הטבעית שקיימת במוח של כל אחד מאיתנו – המוח המרפא… ואלה ששמעו על כך, לרוב מסיפורים מופלאים על אנשים שריפאו את עצמם, לא מאמינים שגם להם יש מוח מרפא. זה נראה כאילו אותם אנשים מהסיפורים, הם יחידי סגולה שניחנו ביכולת "על טבעית" שעזרה להם לרפא את עצמם (ולהציל את חייהם).
אז החדשות הטובות הן שלכולנו יש את – המוח המרפא.

למוח שלנו יש 5 יכולות מופלאות… המוח המרפא היא אחת מהן. המוח המרפא יכול לעזור לנו להעלים כאבים, להחלים מהר יותר ממחלות ולרפא אותנו גופנית ונפשית. כדי להפעיל את המוח המרפא עלינו לתת לו הוראה ברורה. בנוסף עלינו להעביר לו מסר חד משמעי מה אנחנו רוצים לרפא (משהו גופני או נפשי) ומה היעד שלנו.

בזה לא מסתיים תפקידנו. ריפוי עצמי של הגוף או ריפוי עצמי של הנפש, דורש שנהיה שותפים פעילים בתהליך. נכוון יותר ויותר ונדייק יותר ויותר את פעולת הריפוי, בהתאם לתוצאות שאנו משיגים. נסיר ונפנה מכשולים רגשיים ומנטליים (כמו: אני לא יכול, לי זה לא יצליח… אני פוחד להיכשל)… מכשולים שבולמים ומפריעים  לנו בתהליך הריפוי העצמי. ועוד.
שיטת סילבה מלמדת אותנו צעד אחר צעד איך להפעיל את המוח המרפא ואיך להשתמש בו.

ריפוי עצמי וסטרס

בעיה בריאותית ש"נוחתת" עלינו (גופנית או רגשית) גורמת לנו לשיבוש ביום יום… וכשהיא מתמשכת ולא נעלמת מהר… היא אף מכניסה אותנו לסטרס לפחדים וחרדות. סטרס הוא ה-מכשול מספר אחד שמפריע ומשבש את פעילות המוח המרפא ומקשה עד לא מאפשר את הריפוי העצמי. כדי לאפשר למוח שלנו לעבוד בצורה המיטבית שלו, עלינו קודם כל לנטרל את  הסטרס – ולאפשר למוח סביבה "רגועה"… לכן שיטת סילבה מלמדת אותנו דבר ראשון איך להסיר את הסטרס והשפעותיו "מהמשוואה", להשקיט את דעתנו, להפחית מתח ולהגיע למצב של רוגע.

הטיפול בסטרס נעשה בשלושה צעדים משמעותיים: 1. "לרוקן" את הסטרס שהצטבר, 2. להעלות את סף הרגיעה כדי להגיב רגוע 3. לטפל באמונות מגבילות תוך פיתוח חשיבה חיובית (ראה להרחבה המאמרים: "להירגע", "הפגת-מתחים" באתר). שלושה צעדים אלה מביאים אותנו להיות: במצב נינוח, מוקפים באנרגיה חיובית… וחווים תחושות רווחה ורגיעה.
כעת, כשהמוח שלנו יכול לעבוד בצורה המיטבית שלו, אנו יכולים להשתמש במוח המרפא ולהמשיך בריפוי העצמי של הגוף/ הנפש.

ריפוי עצמי, אמונות מגבילות וחשיבה חיובית

כולנו כבר יודעים שגוף ונפש מחוברים ומשפיעים זה על זה. מה שאנו חושבים ומה שאנו מאמינים בו משפיע על מה שקורה לנו בגוף, על מצב הרוח שלנו, על איך שנגיב, נתנהג ונפעל. חשיבה שלילית מושכת פחד חרדה כעס ודאגה… בעוד שחשיבה חיובית מושכת רגיעה, שמחה, בהירות ומיקוד. בשיטת סילבה אנחנו מתרכזים בצורת החשיבה שלנו ולומדים להפוך אותה לחיובית. חשיבה חיובית עוזרת לנו מאד בתהליך הריפוי העצמי.

גם האמונות שלנו משפיעות מאד על יכולת הריפוי שלנו. יש אמונות שיוצרות אצלנו סטרס ולחץ רב, שמובילים לדאגה, פחד, או רגש לא נעים אחר (הם לא מצליחים לרפא אותי… התרופות לא ממש עוזרות… אני מפחד נורא שאהיה ב4% שלא הצליחו לצאת מזה…) ויש אמונות שמעצימות אותנו (אני מאמין ברופא הזה… יש 96% סיכויי החלמה שזה נהדר… אני יודע שאני יוצא מזה גם אם זה ייקח זמן).

בשיטת סילבה אנו לומדים לזהות את האמונות המגבילות הללו שהשתרשו בתת-המודע, "לעקור" אותן ו"לשתול" חדשות חיוביות במקומן. כאשר אנו לומדים כיצד לוותר על האמונות שהן מקור הלחץ והסטרס שלנו, ומטמיעים במקומן אמונות מעצימות ומרגיעות… למתח הנפשי לא תהיה כל אחיזה… אנחנו נהיה מסוגלים להמשיך בהצלחה בתהליך ריפוי עצמי של הגוף או של הנפש.

ריפוי עצמי של יקירנו

אנחנו יכולים להפעיל גם ריפוי עצמי לא רק עבורנו, אלא גם עבור אחרים שיקרים לנו. כל מי שלמד את שיטת סילבה ולמד איך להפעיל את המוח המרפא שלו… יכול להשתמש בו כדי ליצור קשר עם המוח המרפא של אדם יקר לנו… לשלוח לו אנרגית ריפוי והכוונה כדי לעזור לו להתכוונן ולרפא את גופו מבעיה בריאותית/נפשית שנוצרה. להרחבה ראה מאמר "בריאות" באתר.

ברגע שלמדנו והתנסנו בריפוי עצמי של הגוף והנפש… נוכל , כל אימת שתופיע בחיינו בעיה בריאותית (גופנית או נפשית) ו/או כאבים… לטפל בעצמנו, לזרז החלמה ולהבריא.

ראו איך התלמידים שלנו השתמשו בריפוי עצמי בהצלחה:



 

המוח שלנו הוא כמו מחשב על, עם יכולות אדירות שרק מחכות להתגלות. קורס בסיסי בשיטת סילבה יפתח לכם צוהר לעולם חדש של אפשרויות, וילמד
אתכם כיצד לרתום את כוח המוח שלכם לטובתכם.

הצטרפו למיליוני אנשים ברחבי העולם שכבר נהנים מחיים טובים יותר:

  • הרפיה ושלווה: למדו טכניקות יעילות להתמודדות עם לחץ וחרדה.
  • שינוי אמונות מגבילות: התגברו על מחשבות שליליות ופתחו חשיבה חיובית.
  • הגשמת מטרות: הגדירו יעדים ברורים ותכננו את הדרך להצלחה.
  • חיבור לתת המודע: גלו את הפוטנציאל האישי הטמון בכם.
  • פיתוח האינטואיציה: קבלו החלטות נכונות יותר וסימכו על תחושת הבטן שלכם
  • בריאות מיטבית: שמירה על בריאות תקינה

בקורס תלמדו:

  • טכניקות הרפיה עמוקות: השתחררו מהסטרס והגיבו ברוגע.
  • חשיבה באלפא: רמת מודעות מיוחדת המאפשרת חשיבה אחרת וגישה לתת המודע.
  • חשיבה חיובית: למדו לחשוב חיובי ושנו את האמונות שלכם ממגבילות למעצימות
  • שיפור הזיכרון והריכוז: זיכרו דברים בקלות רבה יותר והתמקדו במשימות.
  • חיזוק האינטואיציה והיצירתיות: פתחו פתרונות חדשניים וחשיבה מקורית.
  • להפעיל את המוח המרפא: שפרו את הבריאות, זרזו החלמה והפיגו כאבים.
  • תכנות חלומות: תזמינו חלום כדי לפתור בעיה או אתגר.
  • תקשורת סובייקטיבית: איך להעביר מסר למישהו אחר בלי לדבר איתו.
  • הדמיות מודרכות: עשו שימוש בכוח הדמיון להשגת מטרות.

הקורס מתאים לכולם:

  • אנשים המעוניינים לשפר את איכות חייהם.
  • מי שרוצה להצליח באתגרים שונים או לפתור בהצלחה בעיות.
  • אנשים שרוצים לשפר את הבריאות ולהתגבר על כאבים פיזיים.
  • מי שרוצה מערכות יחסים טובות עם יקיריו, עם עצמו, עם כסף ועם אחרים
  • כל מי שרוצה להגשים חלומות ולפתח את הפוטנציאל האישי שלו.
  • כל מי שמעוניין לחיות ברווחה ולממש את היעוד שלו.

אל תחכו, הירשמו עוד היום לשיחת התאמה אישית ללא עלות!

 


למידע על הקורסים והסדנאות שלנו

השאירו פרטים ונציג של מכון סילבה יחזור אליכם בהקדם:



    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.