איך להרגיע את עצמי - מכון סילבה ישראל
איך אני יכול להרגיע את עצמי

"כשאומרים שחיילנו נלחמים כעת בפיתחת רפיח, הלב שלי מחסיר פעימה כי אני מיד חושבת על עומר ומאד חרדה לו. ממש קשה לי להירגע ואני דבוקה למסכים לקבל חדשות".

"כשהמנהל אמר לי שאני צריך להסביר בישיבה לשאר המנהלים מה המחלקה שלנו עשתה החודש, במקום גל שגוייס לחודש מילואים, חשבתי שאני מת. הייתי בסטרס ולא ידעתי איך להרגיע את עצמי"

"אשתי כל הזמן אומרת לי: "מספיק כבר עם הלחץ שלך כשאתה על הכביש. אפשר לחשוב שאתה במלחמה" אבל אני לא מסוגל להרגיע את עצמי ומוציא את העצבים שלי על כל הנהגים שנוסעים לאט כאילו אנחנו בטיול של שבת".

רבים מאיתנו, במיוחד בעקבות מלחמת חרבות ברזל על כל זוועותיה… חשים רמה מאד גבוהה של סטרס במצבים שונים בחיי היום יום שלנו. הסטרס הזה, כשהוא מופיע, מוציא אותנו מהאיזון היחסי שהיינו בו. חלק מאיתנו יודעים איך להרגיע את עצמם בחזרה. אך חלק אחר מאיתנו לא. וכל מה שמעניין אותנו… כשאנו לא מצליחים להירגע… זה לדעת "איך אני יכול להרגיע את עצמי?"

איך פועל המנגנון שמביא לחוסר הרגיעה?

ברגע שמופיע גירוי שלילי, הוא מפעיל אצלנו אוטומט של תגובה:
כעס – מפעיל אוטומט של כעס
פחד – מפעיל אוטומט של פחד
דאגה – מפעילה אוטומט של דאגה…
וכו'.
התגובה היא אוטומטית. לא חושבים עליה בכלל. הכפתור נלחץ… והתגובה מתרחשת.

האוטומטים הללו, שרבים קוראים להם "תגובות שליליות"… לוחצים מיד עם הפעלתם… על כפתור הסטרס. במצב רגיל, כשכפתור הסטרס נלחץ… עוצמת התגובה האוטומטית שלנו תהיה מתאימה לגירוי. אבל אם חווינו מצבים רבים של סטרס, או חוויה מטלטלת… אז כל גירוי שלוחץ אצלנו על כפתור הסטרס, מוביל לתגובה עוצמתית הרבה יותר, ביחס לגירוי. מי שדואג יחווה דאגה גדולה מאד… מי שכועס יחוש כעס עצום… התסכול יהיה עמוק… והחרדה תהיה מאד גדולה, כזו שתשבש הכול… ועוד. הסיבה: סטרס הוא דבר שמצטבר… וההצטברות הזו היא שמעצימה את התגובה. אם לא יודעים "לרוקן" את הסטרס… הוא יעלה אצלנו יותר ויותר את רמת המתח… נגיב יותר ויותר בעוצמה (שלילית) ונתקשה מאד להרגיע את עצמנו.

איך פועל מנגנון מחוסר רגיעה

מה עלינו לדעת כדי להירגע?

  • איך "לנהל" את הסטרס? כלומר איך אפשר להגיב בצורה רגועה ושקולה גם אם נלחץ הכפתור של הסטרס… גם אם אנחנו בסביבה עם המון גירויים שגורמים לנו למתח ולחץ… גם אם חווינו חוויה מטלטלת או קרה לנו משהו ששיבש לנו לגמרי את החיים.
  • איך להשתמש ב-5 יכולות המוח המיוחדות כדי שיעזרו לנו להתנהל בצורה הטובה ביותר בכל סיטואציה… וכדי להצליח במה שחשוב לנו.

השיטה שמלמדת אותנו זאת צעד אחרי צעד, היא שיטת סילבה.

שיטת סילבה – לאמן את המוח לנהל את הסטרס

שיטת סילבה למי שטרם הכיר, היא שיטה להתפתחות אישית ולשיפור עצמי שפותחה על ידי חוזה סילבה בשנות ה-60, ונלמדת כיום ב-118 מדינות בעולם. היא מבוססת על הרעיון שלמוח יש את הכוח להוביל אותנו בהצלחה למה שחשוב לנו כדי שיהיה לנו טוב יותר בחיים. שיטת סילבה מלמדת בין היתר, איך להשיג מצב של מודעות נינוחה ובהירות מנטלית מוגברת, המכונה לעתים קרובות "רמת תודעה אלפא", שבה אנחנו יכולים:

  • לנצל את כוח תת-המודע שלנו כדי לבצע שינויים חיוביים (בהתנהגות, באמונות, בהרגלים),
  • להביא לאינטואיציה מוגברת
  • לחדד את יכולות פתרון הבעיות וניהול המתחים
  • לרפא את הגוף ולחזק את הבריאות
  • לשפר את הזיכרון והריכוז
  • להביא לשיפור עצמי.

מתרגלים רבים של שיטת סילבה מדווחים כי חוו מגוון יתרונות כולל אנרגיה וחיוניות מוגברות, שינה משופרת והפחתת מתח חרדה ודאגה.

כדי לאפשר למוח שלנו לעבוד בצורה המיטבית שלו, עלינו קודם כול לנטרל את הגורם מספר אחד שמפריע לו – הסטרס – ולאפשר לו סביבה "רגועה"… לכן שיטת סילבה מלמדת אותנו דבר ראשון איך להסיר את הסטרס והשפעותיו "מהמשוואה", להשקיט את דעתנו, להפחית מתח ולהגיע למצב של רוגע.

אנו מבחינים בין להירגע מיידית כאן ועכשיו ממצבי לחץ ומתח (מכל סיבה שהיא כמו: דאגה/ חרדה/ פחד/ כעס…) שהשתלטו עלינו בגלל גירוי כלשהו, לבין לחיות ברגיעה פנימית ביום יום עם מפלס מאד גבוה של רוגע שגורם לנו לחשוב, לפעול ולהגיב בצורה רגועה, גם כשיש מצב מלחיץ.

באפשרות הראשונה, להירגע מיידית, משאלתנו היא לא לחוות את הסטרס. אנחנו לא אוהבים את כל התחושות של "הילחם וברח", אנחנו לא אוהבים את מרוץ המחשבות והרגשות שדוהרים לנו בראש, ורוצים שקט!! רגיעה!! רוצים להניף מטה קסמים וכהרף עין שהכל יירגע לנו.

האפשרות השנייה – להיות ברגיעה פנימית, היא משאלת לב של רבים מאיתנו, לאופן בו אנו רוצים לחיות. עצם העובדה שאנו חיים בישראל ובעידן המודרני די בה כדי להבין שסטרס הוא חלק מהיום יום שלנו. ככל שאנחנו חווים יותר מצבי סטרס ביממה כך עולים בנו האי שקט, המתח והלחץ… ואיתם עולה בראשנו שוב ושוב המשאלה להירגע.

לשתי האפשרויות יש מענה בשיטת סילבה

איך להרגיע את עצמי מיידית בעזרת שיטת סילבה

חוזה סילבה (ממציא שיטת סילבה) יצר סימן מיוחד למוח, מעין בלם/ "ברקס" שברגע שאנחנו מפעילים אותו… הוא עוצר מיד את האוטומט… מעביר את המוח ל"רמת תודעה אלפא" (להרחבה קראו המאמר גלי אלפא) שמאפשרת למוח לחשוב בצורה המיטבית שלו ולקבל החלטה איך לטפל במצב. (בהמשך, במצב רגוע, כשכל הסיטואציה שהפעילה את האוטומט הסתיימה… אנחנו יכולים בעזרת הכלים שמספקת שיטת סילבה, לבטל את האוטומט הזה וליצור אחר מתאים יותר, עם תגובה "בריאה" יותר). רבים מתלמידי שיטת סילבה משתמשים בסימן המיוחד הזה למוח במצבי לחץ שונים, "קלים" או "כבדים" ומספרים כמה זה עזר להם להירגע ולתפקד מעולה. עבור הילדים יש במיוחד, (בקורס הילדים של שיטת סילבה) טכניקות נוספות לחזק אצלם את תחושת הבטחון ולהעלים את הלחץ והסטרס כמו: בועת הגנה, המשפט המחזק, נשימת צבעים, ההקטנה ועוד… שמסייעים מאד להוריד את רמת המתח, להעלות את סף הרגיעה ולהירגע ממצב הלחץ.

איך להרגיע את עצמי בשיטת סילבה

איך לחיות ברגיעה פנימית בעזרת שיטת סילבה – 4 השלבים

איך להרגיע את עצמי – שלב ראשון: לרוקן את הסטרס

סטרס הוא דבר שמצטבר. גם אם חזרנו לרגיעה לאחר מצב מלחיץ, הוא נשאר אגור בגוף, וגורם להפרעה רצינית בתפקוד (כמו תחנת רדיו לא מכוונת, ששומעים עם רעשי רקע) וכן להחרפה בתגובה שלנו (ראה מאמר להירגע). לכן חשוב מאד לדאוג "לרוקן" מתוכנו את הסטרס הזה שהצטבר. יש טכניקה מאד אפקטיבית וקלה ליישום שלומדים אותה כבר בתחילת הקורס של שיטת סילבה שמאפשרת לנו לרוקן מתי שנרצה את הלחץ שצברנו במהלך היום או בעקבות אירוע מלחיץ שחווינו. זה יאפשר לנו בשיגרה לחוות רגיעה אמיתית, ובתקופה לחוצה במיוחד להגיב הרבה יותר רגוע.

איך להרגיע את עצמי – שלב שני: להעלות את סף הרגיעה

בשיטת סילבה לומדים להוריד את רמת המתח ולהעלות את סף הרגיעה. על ידי טכניקות ספציפיות של תכנות ורגיעה אנחנו מאמנים את המוח להעלות באופן עקבי את רמת הרגיעה ולהוריד במקביל את רמת המתח והלחץ. הסיבה: מתח ולחץ מעצימים פחד, חרדה, כעס, דאגה וכו'. הם משפיעים הן על משך הזמן שנחווה אותם והן על העוצמה שבה נביע אותם… בעוד שרגיעה עושה בדיוק ההפך. נמצא שאדם שסף הרגיעה שלו גבוה… מתמודד טוב יותר עם רגשות אלה. התסמינים שהוא יחווה, כל אימת שאחד מרגשות אלה יתעורר, ילכו ויפחתו בעוצמתם והוא יגיב בסוף בצורה רגועה גם כשהמצב יהיה מלחיץ ביותר.

איך להרגיע את עצמי – שלב שלישי: לחשוב חיובי

בשיטת סילבה אנו מתרכזים בצורת החשיבה שלנו ולומדים להפוך אותה לחשיבה חיובית, כי חשיבה חיובית מושכת רגיעה, שמחה, בהירות, מיקוד ומפחיתה לחץ, פחד, חרדה, כעס ודאגה. בשיטת סילבה לומדים לבטל את כוחן של המחשבות השליליות שקופצות לנו לראש… ויוצרות לחץ וסטרס.

איך להרגיע את עצמי – שלב רביעי: טיפול באמונות מגבילות

בשיטת סילבה אנו מתרכזים גם באמונות שלנו. יש אמונות שיוצרות אצלנו מתח ולחץ רב, שמובילים לדאגה, פחד, או רגש לא נעים אחר, ויש אמונות שמעצימות אותנו. בשיטת סילבה אנו לומדים לזהות את האמונות הללו שהשתרשו בתת-המודע, "להכחיד" אותן ו"לשתול" חדשות חיוביות במקומן. כאשר אנו לומדים כיצד לוותר על האמונות שהן מקור הלחץ והסטרס שלנו, ומטמיעים במקומן אמונות מעצימות ומרגיעות… למתח והלחץ לא תהיה כל אחיזה… נהיה מסוגלים ליצור את חווית החיים שלנו בכיוון הרצוי לנו, למרות הנסיבות. נוכל להרגיש חופשיים וללא דאגה וחרדה.

משלמדנו ויישמנו איך לנהל את הסטרס ויצרנו למוח את הסביבה המיטבית עבורו – סביבה רגועה אנו עוברים לשלב השני באימון המוח: איך להשתמש בחמש יכולותיו המופלאות של המוח כדי לממש את מה שחשוב לנו, את היעדים והמטרות שלנו – בהצלחה. (ראה מידע על כך במאמר תכנות המוח)

זה מה שמספרים התלמידים שלנו שלמדו בעזרת שיטת סילבה להרגיע את עצמם:




המוח שלנו הוא כמו מחשב על, עם יכולות אדירות שרק מחכות להתגלות. קורס בסיסי בשיטת סילבה יפתח לכם צוהר לעולם חדש של אפשרויות, וילמד
אתכם כיצד לרתום את כוח המוח שלכם לטובתכם.

הצטרפו למיליוני אנשים ברחבי העולם שכבר נהנים מחיים טובים יותר:

  • הרפיה ושלווה: למדו טכניקות יעילות להתמודדות עם לחץ וחרדה.
  • שינוי אמונות מגבילות: התגברו על מחשבות שליליות ופתחו חשיבה חיובית.
  • הגשמת מטרות: הגדירו יעדים ברורים ותכננו את הדרך להצלחה.
  • חיבור לתת המודע: גלו את הפוטנציאל האישי הטמון בכם.
  • פיתוח האינטואיציה: קבלו החלטות נכונות יותר וסימכו על תחושת הבטן שלכם
  • בריאות מיטבית: שמירה על בריאות תקינה

בקורס תלמדו:

  • טכניקות הרפיה עמוקות: השתחררו מהסטרס והגיבו ברוגע.
  • חשיבה באלפא: רמת מודעות מיוחדת המאפשרת חשיבה אחרת וגישה לתת המודע.
  • חשיבה חיובית: למדו לחשוב חיובי ושנו את האמונות שלכם ממגבילות למעצימות
  • שיפור הזיכרון והריכוז: זיכרו דברים בקלות רבה יותר והתמקדו במשימות.
  • חיזוק האינטואיציה והיצירתיות: פתחו פתרונות חדשניים וחשיבה מקורית.
  • להפעיל את המוח המרפא: שפרו את הבריאות, זרזו החלמה והפיגו כאבים.
  • תכנות חלומות: תזמינו חלום כדי לפתור בעיה או אתגר.
  • תקשורת סובייקטיבית: איך להעביר מסר למישהו אחר בלי לדבר איתו.
  • הדמיות מודרכות: עשו שימוש בכוח הדמיון להשגת מטרות.

הקורס מתאים לכולם:

  • אנשים המעוניינים לשפר את איכות חייהם.
  • מי שרוצה להצליח באתגרים שונים או לפתור בהצלחה בעיות.
  • אנשים שרוצים לשפר את הבריאות ולהתגבר על כאבים פיזיים.
  • מי שרוצה מערכות יחסים טובות עם יקיריו, עם עצמו, עם כסף ועם אחרים
  • כל מי שרוצה להגשים חלומות ולפתח את הפוטנציאל האישי שלו.
  • כל מי שמעוניין לחיות ברווחה ולממש את היעוד שלו.

אל תחכו, הירשמו עוד היום לשיחת התאמה אישית ללא עלות!


למידע על הקורסים והסדנאות שלנו

השאירו פרטים ונציג של מכון סילבה יחזור אליכם בהקדם:



    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.