תתרכז, חביבי, תתרכז - מכון סילבה ישראל

מאת: כ"נ דוד לביא

שמעת כבר על שיטה לחיסול המתח, כאבי ראש ועוד?

כתבנו השתתף בקורס שמבטיח שיטות לשיפור הכושר בתחומים מגוונים.
המסקנה – יש בזה משהו.

מתח, חרדה, בעיות בלימודים? אולי יש לך כאב ראש? – אין בעיה, רק תגיד. מפעילי "שיטת סילבה" מבטיחים לך להיפטר מכל הטרדות הללו. בקורס שאורכו 18 שעות, תלמד איך להיכנס למצב רגיעה נפשית. כשתהיה שרוי במצב זה, תוכל לשלוט במעשיך בדרך טובה יותר. תוכל לאתר את בעיותיך ולפתור אותן ביעילות. תוכל גם – לא תאמין – להשפיע במחשבותיך על תהליכים שונים, מצבים ויחסים בינך לבין אנשים אחרים.

שיטת סילבה מבוססת על כך שבמצב רגיעה מוח האדם פועל בתדירות גלים נמוכה יחסית (בין 7 ל-14 פעימות בשניה). תדירות זו מכונה "מצב אלפא". כך, באמצעים פשוטים יחסית, מנצלת שיטת סילבה את "מצב אלפא" – מצב טבעי כאמור, שקיים אצל כולנו בקופסא הקטנה ההיא, עם התאים האפורים, שנקראת מוח. את השיטה גילה, חקר ופיתח מהנדס אלקטרוניקה דרום-אמריני בשם חוזה סילבה.

איך משיגים ריכוז מחשבתי
למצב "אלפא" נכנסים בעזרת הוראותיו של המדריך. זה האחרון, יורה לך לדמיין לעצמך בעיניים עצומות, סדרת מספרים בסדר יורד (3, 2, 1) שאמורים להביא אותך לריכוז מחשבתי.

מתחים וחרדות הם אויביה העיקריים של השיטה. משום כך, מתחיל כל תכנות שכלי בתרגיל הרפיה קצר המנתק אותך כליל מחרדותיך הפרטיות. ניתן להגיע לריכוז גם ע"י הצמדת שלוש אצבעות יד אחת זו לזו. בדרך זו ניתן להגיע לידי ריכוז בזמן קצר, ובלא צורך לעצום עיניים.

ההורים שלך, ימצאו בוודאי בשיטה מקור לא אכזב לפתרון בעיותיהם האישיות. סביר להניח שאם תשלח את אמך לקורס היא תחזור נטולת אימת הדיאטה הרצחנית שכפתה על עצמה. ענני עשן הסיגריות, שאביך נהג להפריח תדירות, עשויים אף הם להעלם לאחר שאביך ימצא דרך לפרוק את העצבנות הפרטית שלו בעזרת "סילבה".
בכדי לפרוק מתחים עתה, הוא לא יצטרך לעשן.

אל תחשוב שלילי…
אין כאן מעשי ניסים. לא יוגה, לא מדיטציה, שום מהרישי ואפילו לא גורו. שני אנשים נחמדים: טניה ומשה ליברמן הם מפיציה ומלמדיה של השיטה בישראל.
מספר משה: "אשתי ואני עלינו לארץ מארגנטינה ב-1980. עד אז השתלמנו ולמדנו את כל פרטי השיטה. לאשתי היה רקע של פסיכולוגית קלינית, ואילו אני עסקתי בטכנאות רנטגן. על קשיי הקליטה התגברנו לא מעט בעזרת השיטה.

שני בנניו גבי (25) ורפי (26) החלו ללמוד באוניברסיטה והצליחו אף הם להשתלב יפה". עם עלייתנו, הפעלנו את הקורס רק לדוברי ספרדית. מאוחר יותר המשכנו בעברית ואנשים היו די מרוצים. יש כאלה שממליצים לחבריהם כבר אחרי הפגישה הראשונה".

דבר חשוב מאד שהקורס מקנה ללומדיו, הוא היכולת לבטל את המחשבות השליליות שלהם. לדוגמא: אנשים שמפחדים מעין-הרע (מקישים בעץ, זורים מלח בבית וכו') "מזמינים" צרות. הם מתכנתים את עצמם לחשיבה, כאילו משהו רע עומד לקרות להם.
כסימוכין לדבריו, מביא משה את מעשהו של ד"ר שוויצר שנתן לחשוד בפשע משקה המכאיב את הבטן. שוויצר טען בפני החשוד כי אם הוא אשם, הוא ימות לאחר שישתה מהשיקוי. למרות שהמשקה לא היה רעיל, אלא "סתם" שיקוי שהכאיב את הבטן, הפושע מת. "מפני שהוא טען את עצמו באנרגיה שלילית" – מסכם משה.

באים לקורס מסיבות שונות. בעיות בלימודים ובריכוז, זיכרון חלש, בעיות בחברה, הרגלים מגונים ועוד. רב הבעיות נפתרות כאן עם הרבה רצון טוב.

גישה נכונה אף היא חשובה. אם ילד קטן עשה דבר-מה שלא כשורה, לא אומרים לו "נו נו נו, אתה ילד רע", צריך להגיד לו בפשטות: אתה ילד טוב ביסודך, אבל עשית דבר שלא היית צריך לעשותו". גם "חווית" הלימודים בבית הספר הופכת לחוויה אמיתית אחרי שימוש במינון גבוה של סבלנות ורצון טוב.

תכנותי המוח של סילבה נעשים על מסך שכלי דמיוני, שכל אחד יוצר לעצמו. מצד אחד אתה מקרין לעצמך את הבעיה באופן וויזואלי, ומנגד את פתרונה האידיאלי. צורה נוספת לפתרון בעיות היא שיטת ה"מעבדה". כאן אתה צריך לדמיין מעבדה פרטית המאוכלסת בצוות מומחים אשר אתה תבחר. המומחים הדמיוניים, העומדים לרשותך, ייעצו לך כל אימת שתתקל בבעיה כלשהי. נשמע קצת מוזר, לא? – אחרי שתעברו את הקורס הזה אולי יתבהר.

בסופו של הקורס, מקבלים המשתתפים חוברת עם המידע הנלמד וגם קלטת עם תרגיל הרפיה. גם לילדים (גילאי 7 – 14) קיים קורס המתמקד בבעיות האופייניות לבני הגילאים הללו.
בהתחשב בעובדה שלימוד השיטה יעזור לכם בכל תחומי החיים, ההשקעה הכספית משתלמת.


למידע על הקורסים והסדנאות שלנו

השאירו פרטים ונציג של מכון סילבה יחזור אליכם בהקדם:



    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.