קורס קבלת החלטות, מכון סילבה ישראל
קורס קבלת החלטות

קורס קבלת החלטות

החיים שלנו ברובם הם תוצאה של ההחלטות שאנחנו מקבלים.

חלק מההחלטות הפכנו להרגלים או לאוטומטים כדי שלא נצטרך לבחור: פשוט אנו עושים מה שרגיל עבורנו בלי לשאול או לבדוק. ההחלטות שנותרו, מתחלקות בקצה האחד לכאלה שלרובנו אין בעיה להחליט לגביהן… ובקצה האחר לכאלו שממש לא נותנות לנו לישון או לתפקד עד שנקבל החלטה לגביהן ונבחר אלטרנטיבה. ולמה? לכל בחירה יש את ההשלכות שלה. יש תוצאות שעלולות לעלות לנו ביוקר. יש תוצאות שהן בלתי הפיכות!!! יש בחירות שמשפיעות על חיים של אנשים אחרים, לפעמים של עם שלם!!! לכן קבלת החלטות זה תהליך שרובנו מתייחסים אליו בכובד ראש.

בעידן המודרני יותר מבעבר… החלטות מלוות אותנו כל הזמן וקובעות לנו לגמרי את החיים המקצועיים, החברתיים, הזוגיים, המשפחתיים, הכלכליים והבריאותיים שלנו. רבים רוצים ללמוד איך לקבל החלטות שאחר כך יהיו שלמים איתן ושהתוצאות שיניבו יהיו מספקות. זאת הסיבה שכיום יש רבים שרוצים ללמוד את המיומנות החשובה הזו… ומחפשים קורס לקבלת החלטות… כי קבלת החלטות היא מיומנות שניתן לפתח באמצעות תרגול ולמידה.

מה ניתן ללמוד בקורס קבלת החלטות?

קורס קבלת החלטות, בדרך כלל מתעמק במדעי המוח, פסיכולוגיה וכלכלה התנהגותית כדי לחקור כיצד המוח שלנו מעבד מידע ומקבל החלטות. ברוב הקורסים ניתן ללמוד: חשיבה ביקורתית, מודלים של קבלת החלטות, ניתוח בעיות, שיטות ליצירת מגוון פתרונות או חלופות לבעיה, כלים וטכניקות לקבלת החלטות, קבלת החלטות אתית, הטיות קוגניטיביות ומלכודות, ניתוח נתונים… וקבלת החלטות מבוססות ראיות.
מה שחסר בקורסים השונים של קבלת החלטות, זאת דרך מעשית לנצל את כוח המוח כדי לקבל החלטות טובות יותר. כאן בדיוק נכנסת שיטת סילבה.

שיטת סילבה וקורס קבלת החלטות

שיטת סילבה עוזרת לנו לנצל את כוח המוח שלנו כדי לקבל החלטות טובות יותר. שילוב של שיטת סילבה עם שיטות קבלת החלטות הוא רב עוצמה ומעמיד את מקבל ההחלטות ברמה אחרת לגמרי. שיטת סילבה למי שטרם הכיר, היא שיטה להתפתחות אישית ולשיפור עצמי שפותחה ע"י חוזה סילבה בשנות ה-60, ונלמדת כיום ב118 מדינות בעולם. היא מבוססת על הרעיון שלמוח יש את הכוח להוביל אותנו בהצלחה למה שחשוב לנו כדי שיהיה לנו טוב יותר בחיים. שיטת סילבה מלמדת בין היתר, איך להשיג מצב של מודעות נינוחה ובהירות מנטלית מוגברת, המכונה לעתים קרובות "רמת תודעה אלפא", שבה אנחנו יכולים לנצל את כוח תת-המודע שלנו כדי לבצע שינויים חיוביים (בהתנהגות, באמונות, בהרגלים), להביא לאינטואיציה מוגברת, לחדד את יכולות פתרון הבעיות וניהול המתחים, לרפא את הגוף ולחזק את הבריאות, לשפר את הזיכרון והריכוז ולהביא לשיפור עצמי. מתרגלים רבים של שיטת סילבה מדווחים כי חוו מגוון יתרונות כולל אנרגיה וחיוניות מוגברות, שינה משופרת והפחתת מתח חרדה ודאגה.

שיטת סילבה היא כמו לפתוח תיבת אוצר של כלים וטכניקות מנטליות, שמנחות אותנו איך להשתמש בכוח המוח שלנו בצורה רגועה וממוקדת למטרות השונות שלנו – ולהצליח. לכולנו יש "צרור מפתחות לפתיחת דלתות שונות" ואנחנו מנסים כל חיינו (אם אנחנו לא מתייאשים) למצוא איזה מפתח מתאים לאיזו דלת, כדי לפתוח אותה ושיהיה לנו טוב. שיטת סילבה נותנת לנו ביד את ה-מפתח כדי לפתוח את הדלת אל הפוטנציאל שלנו ולהפוך את החיים למדהימים יותר.

איך שיטת סילבה מאפשרת קבלת החלטות?

חוזה סילבה ממציא שיטת סילבה גילה שכאשר נותנים למוח את סביבת העבודה הטובה ביותר הוא פועל במיטבו. קבלת החלטות דורשת מהמוח להפעיל כישורים שונים, לכן דבר ראשון חשוב לתת לו את התנאים שיאפשרו לו להפעיל כישורים אלה במקסימום. סביבת העבודה האידאלית למוח היא סביבה ללא סטרס, כי סטרס הוא האויב מספר אחד של המוח והמשבש העיקרי של פעילותו. לכן שיטת סילבה מלמדת אותנו דבר ראשון איך להסיר את הסטרס והשפעותיו "מהמשוואה", להשקיט את דעתנו, להפחית מתח ולהגיע למצב של רוגע.

הטיפול בסטרס נעשה בארבעה שלבים מקבילים:

  • ריקון כל הסטרס שהצטבר (ראו להרחבה את המאמרים להירגע, איך להירגע מלחץ, איך לשחרר סטרס)
  • העלאת רמת הרגיעה והורדת רמת המתח (ראו אותם מאמרים )
  • חשיבה חיובית (ראו מאמרים איך לחשוב חיובי וחשיבה חיובית )
  • טיפול באמונות מגבילות והחלפתן במעצימות (ראו מאמר אמונות מגבילות )

המוח לומד להגיע לרגיעה ומתאפשרת לו חשיבה בהירה יותר ולנו קבלת החלטות טובה יותר.

לאחר שיצרנו למוח סביבת עבודה מתאימה… אנו לומדים להשתמש בחמשת היכולות המופלאות של המוח, ששלוש מהן עוזרות לנו בתהליך קבלת החלטות ושתי האחרות במימוש שלהן.

5 היכולות המופלאות של המוח – וקבלת החלטות

למוח יש 5 יכולות מיוחדות שמאפשרות לנו להשיג בעזרתן "עולם ומלואו". אם אנו יודעים עליהן ויודעים איך לתכנת את המוח כדי שיפעיל אותן עבורנו… נוכל לקבל החלטות בצורה הטובה ביותר ולהשיג הרבה מטרות חשובות בחיינו. חמשת היכולות הן: המוח הגמיש, המוח המרפא, חשיבה באלפא, הוויז של המוח, אינטואיציה.

מה הקשר בין חשיבה באלפא וקבלת החלטות?

חוזה סילבה, ממציא שיטת סילבה, גילה שכאשר המוח מייצר גלי אלפא, אנחנו יותר רגועים, קולטים מעולה והחשיבה שלנו בשיאה. אנחנו מעלים רעיונות, הברקות ופתרונות מאד יצירתיים. ממש חושבים מחוץ לקופסא. (להרחבה ראה מאמר "גלי אלפא"). קל לנו יותר לקבל החלטות טובות שמתאימות לנו, למצב… ולכל הנוגעים בדבר. אנחנו יכולים להגיע לפתרון בעיות שבמצב היומיומי לא עולים לנו לראש. מצב רוחנו נינוח ואנחנו הרבה יותר רגועים. פריצת הדרך של חוזה סילבה היתה לדעת איך לגרום למוח לעבוד בתודעת אלפא כשאנחנו במודעות ולא ישנים או חולמים בהקיץ. השיטה שלו, שיטת סילבה מלמדת אותנו איך להגיע לתודעת אלפא במצב של מודעות ולהשתמש בה, בין היתר, לקבלת החלטות טובה ולרווחתנו.

מה הקשר בין אינטואיציה וקבלת החלטות?

אינטואיציה נותנת לנו מידע רב, בנוסף למידע שאנו מקבלים דרך ההיגיון. לדעת להשתמש באינטואיציה שלנו בחוכמה, מאפשר לנו לקבל החלטות שטובות לנו ולכל הנוגעים בדבר, לפתור בעיות, לממש מטרות, לזהות הזדמנויות ועוד. אבל לא מלמדים אותנו איך להשתמש באינטואיציה בצורה מכוונת ומודעת. כאן נכנסת שיטת סילבה. השיטה מאפשרת שני דברים: לפתח את האינטואיציה מעבר לרמה שיש לנו (נמוכה/ בינונית/ גבוהה) וכן לתכנת את המוח כדי לקבל מידע ספציפי מאד מהאינטואיציה. בעת קבלת החלטות, המידע שהאינטואיציה מאפשרת לנו, נותן לנו תמונה שלמה וברורה יותר. במיוחד כאשר מידע ונתונים לא זמינים לנו או אין לנו זמן לאסוף אותם. אנשי עסקים מהטובים והמצליחים בעולם השתמשו באינטואיציה שלהם כדי לקבל את ההחלטות שהביאו אותם להצלחות הגדולות שלהם.

מה הקשר בין המוח הגמיש וקבלת החלטות?

אמונות שמעלות בנו רגשות חזקים מאד מהוות במקרים רבים הפרעה משמעותית בתהליך קבלת החלטות (כי הרגש החזק עלול להשפיע על ההחלטה שנקבל). גם הרגלים לא רצויים של קבלת החלטות כמו לבחור אימפולסיבית, לרצות, להתלבט ולהתחבט שעות על כל החלטה ועוד, מהווים הפרעה לתהליך קבלת החלטות.
תכונת הגמישות של המוח, מאפשרת לנו לשנות "תכנות" לא רצוי, לשנות את החיווט הקיים של אמונה מגבילה או הרגל… ולהחליפו בחיווט חדש שיוצר תגובה, התנהגות, הרגל או אמונה שטובים לנו. כל זאת בתנאי שאנו יודעים איך להפעיל את תכונת הגמישות המוחית… ובאיזה אופן לתת את ההוראות הנכונות של תכנות המוח שיביאו לשינוי בחיווט. החלפת אמונות מפריעות לקבלת החלטות באמונות מסייעות תומכת מאד בתהליך קבלת החלטות.
בנוסף לכך, שיטת סילבה מלמדת אותנו איך לתכנת מחדש את תת-המודע להצלחה וביטחון עם הצהרות חיוביות, דבר שמגביר את האמונה שלנו בעצמנו ואת יכולת קבלת ההחלטות שלנו.

שתי היכולות הבאות של המוח עוזרות לנו בעיקר במימוש ההחלטות שקיבלנו.

מה הקשר בין הוויז של המוח וקבלת החלטות?

יש באפשרותנו לתכנת את המוח שיתכוונן אל היעד אליו קיבלנו החלטה שאנו רוצים להגיע… ממש כמו שקורה בוויז. אנו לומדים בשיטת סילבה איך להשתמש נכון בוויז של המוח כדי לבצע זאת. כאשר המוח "מתביית" על מטרה שקיבלנו החלטה לממש… הוא עוזר לנו בכל דרך אפשרית כדי להגיע ליעד הזה בהצלחה. המוח ממש ממקד את כל המשאבים כדי להגיע ליעד הזה, תוך שהוא מעורר בנו שימת לב להשלכות… לבעיות שצצות… ולסכנות אפשריות. כשהמוח מכוון ליעד… נגיע אליו מהר יותר (בלי "להתברבר" בדרך).

מה הקשר בין המוח המרפא וקבלת החלטות?

למוח המרפא יש את הידע והיכולת לרפא אותנו ולהעלים כאבים… גם מאחרים שיקרים לנו. כדי להפעיל אותו ולהגיע לתוצאות, עלינו לדעת איך להפעיל את המוח המרפא ולכוון אותו לרפא את גופנו ונפשנו מבעיה בריאותית שנוצרה. ברגע שלמדנו והתנסנו בכך… נוכל , כל אימת שתופיע בחיינו בעיה בריאותית (גופנית או נפשית) וכאבים… לטפל בעצמנו, לזרז החלמה ולהבריא. באותו אופן נוכל לעזור בכך לאדם אחר שחשוב לנו או שהגיע אלינו לטיפול – במידה ואנו מטפלים. (להרחבה ראה מאמר "בריאות" באתר). כשאנו מקבלים החלטה לרפא את עצמנו או אדם יקר לנו, יכולת זו של המוח ממש מאפשרת לנו לממש זאת.

שיטת סילבה עוזרת לנו לנצל את כוח המוח שלנו כדי לקבל החלטות טובות יותר. היא מספקת לנו תרגילי הרפיה וטכניקות הדמיה שמרגיעים את דעתנו ומשפרים את המיקוד שלנו. שיטת סילבה משתמשת בגלי אלפא ותטא לרגיעה וקליטה מוגברת של רעיונות ופתרונות חדשים היא מספקת גישה לאינטואיציה ולחוכמה הפנימית שלנו וכן כלים שניתן ליישם בתהליכי קבלת החלטות. שיטת סילבה מביאה אותנו להיות רגועים וממוקדים ולהיות מסוגלים לקבל החלטות בצורה הטובה ביותר, בלי להיות מושפעים מלחץ או הטיות… ומציידת אותנו בארגז כלים עוצמתי כדי להצליח לקבל החלטה… שנעמוד אחר כך מאחוריה.

קורס בסיסי בשיטת סילבה כדי להצליח לקבל החלטות ולממש אותן

שיטת סילבה פותחת בפנינו את הדלת לנפלאות המוח

ומאפשרת לנו לגייס אותו על כל יכולותיו, כדי ליצור עבורנו

את החיים שאנו רוצים ולחוש רווחה ושמחה.


למידע על הקורסים והסדנאות שלנו

השאירו פרטים ונציג של מכון סילבה יחזור אליכם בהקדם:



    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.