קורס התפתחות אישית, מכון סילבה ישראל
קורס התפתחות אישית

קורס התפתחות אישית

בעולם המהיר והמשתנה של היום, התפתחות והעצמה אישית הפכו חיוניות עבור כל אחד מאיתנו ששואף להצליח ולהגשים את עצמו. מדובר ב"מסע" צמיחה אישי ש:

  • משפר את הכישורים שלנו ומרחיב לנו את הידע
  • מעצים אותנו להתגבר על אתגרים
  • להציב מטרות משמעותיות
  • ומעודד אותנו ליצור חיים של מטרה

ההתפתחות האישית מאפשרת לנו להפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמנו ומאפשרת לנו למקסם את הפוטנציאל שלנו ולחיות חיים מספקים. זאת הסיבה שיותר ויותר אנשים מחפשים קורסים להתפתחות אישית והעצמה.

מהו קורס התפתחות אישית?

קורסי ההתפתחות האישית הם שונים ומגוונים ואמורים לאפשר לנו להרחיב את הידע, הניסיון והכלים להם אנו זקוקים בחיים, כדי לחיות חיים מספקים ובעלי משמעות… ולתת לנו תוכנית פעולה להתפתחות אישית. כל אחד מאיתנו נמצא במקום אחר בהתפתחות האישית שלו, בהתאם לגילו ולכמה השקענו בהתפתחות שלנו. קורס להתפתחות אישית אמור לתת מענה למה שתהליך ההתפתחות האישית דורש מאיתנו.

מה כולל תהליך התפתחות אישית?

תהליך ההתפתחות האישית הוא תהליך שנמשך כל החיים… (כי כל הזמן יש לנו עוד ועוד אפשרויות להתפתח אליהן) וכולל רפלקציה עצמית, למידה מתמשכת ופעולות מכוונות שמטרתן לשפר היבטים שונים בחיינו. התפתחות אישית מקיפה תחומים כמו:

  • אינטליגנציה רגשית
  • מיומנויות תקשורת
  • הלך רוח
  • הצבת מטרות
  • חוסן
  • ביטחון עצמי

קורס התפתחות אישית אמור לאפשר לנו ללמוד, להתנסות ולפתח לפחות אחד מהתחומים הללו ולתת לנו כלים או תכנית כדי לחזק את ההיבטים הנוספים בתהליך ההתפתחות האישית. מאחר וההתפתחות האישית היא תהליך לכל החיים… היא דורשת מאיתנו מספר דברים.

מה דורשת התפתחות אישית?

התפתחות אישית דורשת דבר ראשון: רצון. אדם שלא רוצה להתפתח או שרוצה מאד אבל בלי להשקיע מאמץ (שזה יקרה "לבד" במין קסם… הוקוס פוקוס כזה)… אצלו התפתחות אישית לא תקרה. רצון ומוטיבציה הם התנאי הראשון. התפתחות אישית דורשת גם הבנה של תהליך ההתפתחות האישית ומחויבות אליו. נקודת הפתיחה שעלינו להבין היא: שתמיד יש מקום לשיפור… שינוי הוא חלק מהותי מהחיים… ושהתפתחות אישית היא תהליך שימשך כל חיינו… ולכן עלינו להיות מחויבים אליו.

התפתחות אישית מחייבת גם מודעות עצמית. להכיר את עצמנו ולדעת: מה החוזקות, החולשות הערכים והתשוקות שלנו… זה יאפשר לנו לזהות תחומים לשיפור, להבין מה דורש שינוי, לדעת במה נוכל להתפתח, ואיזה ידע כדאי לנו להעצים. ברגע שאנחנו מודעים לכל זה… נוכל להגדיר יעדים משמעותיים (להמשך דרכנו) שמתואמים עם הערכים והשאיפות שלנו.

התפתחות אישית כרוכה בהתמדה והשקעת מאמץ. אנחנו נדרשים בעצם, ללמידה מתמשכת כדי להרחיב את הידע, כדי לרכוש מיומנויות חדשות ולפתח את הקיימות וכדי להיפתח לרעיונות ונקודות מבט חדשות. הלמידה יכולה להיות דרך לימודים מסודרים, קורסים בתחומים ספציפיים, קריאת ספרים או חומר באינטרנט, השתתפות בסדנאות וגם ע"י חונך או מנטור. כל אלה דרכים יעילות להרחיב את הידע שלנו ולחדד את היכולות שלנו.

התפתחות אישית מפגישה אותנו לא אחת עם אתגרים ועם כשלים. שני גורמים אלה דורשים מאיתנו תעצומות נפש כדי להסתגל, לצמוח מול המצוקה, לצלוח אותם ולהמשיך הלאה חזקים יותר. לשם כך חשוב חוסן נפשי טוב. אם החוסן הנפשי שלנו "רעוע"… חשוב מאד לפתח אותו… וגם זה הופך חלק מההתפתחות האישית. מפתחים חוסן והוא עוזר לנו בהתפתחות האישית.

לפעמים התפתחות אישית תדרוש מאיתנו לצאת מאזור הנוחות שלנו… לאתגר את עצמנו, לגלות עוצמות חדשות ולפתח פוטנציאל חבוי.

כשאנו מודעים לכל הדרישות הללו ומוכנים להן… יהיה לנו קל יותר להגיע לתוצאות בתהליך ההתפתחות האישית. כפי שכבר הבנו, התפתחות אישית היא תהליך לכל החיים.
נשאלת השאלה: האם יש קורס שיכול ללוות אותנו כל החיים בשלבי ההתפתחות השונים שלנו? התשובה היא כן!!! שיטת סילבה

מהי שיטת סילבה?

שיטת סילבה למי שטרם הכיר, היא שיטה להתפתחות אישית ולשיפור עצמי שפותחה ע"י חוזה סילבה בשנות ה-60, ונלמדת כיום ב118 מדינות בעולם. היא מבוססת על הרעיון שלמוח יש את הכוח להוביל אותנו בהצלחה למה שחשוב לנו כדי שיהיה לנו טוב יותר בחיים. אחד ממרכיבי הליבה של שיטת סילבה הוא להסיר כצעד ראשון את הסטרס והשפעותיו "מהמשוואה", להשיג מצב של מודעות נינוחה ובהירות מנטלית מוגברת, המכונה לעתים קרובות "רמת תודעה אלפא", שבה אנחנו יכולים:

  • לנצל את כוח תת-המודע שלנו, כדי לבצע שינויים חיוביים (בהתנהגות, באמונות, בהרגלים).
  • להביא לאינטואיציה מוגברת.
  • לחדד את יכולות פתרון הבעיות וניהול המתחים.
  • לרפא את הגוף ולחזק את הבריאות.
  • לשפר את הזיכרון והריכוז.
  • לממש יעדים בתחום הכלכלי, חברתי, יחסים, בריאותי, אישי וכו'.
  • ולהביא לשיפור עצמי.

שיטת סילבה היא כמו לפתוח תיבת אוצר של כלים וטכניקות מנטליות, שמנחות אותנו איך להשתמש בכוח המוח שלנו בצורה רגועה וממוקדת למטרות השונות שלנו – ולהצליח. לכולנו יש "צרור מפתחות לפתיחת דלתות שונות" ואנחנו מנסים כל חיינו (אם אנחנו לא מתייאשים) למצוא איזה מפתח מתאים לאיזו דלת, כדי לפתוח אותה ושיהיה לנו טוב. שיטת סילבה נותנת לנו ביד את ה-מפתח כדי לפתוח את הדלת אל הפוטנציאל שלנו ולהפוך את החיים למדהימים יותר.

איך קורס שיטת סילבה מביא להתפתחות אישית?

התפתחות אישית מאפשרת לנו לשפר את הכישורים והמיומנויות ולהרחיב מאד את הידע שלנו. זה דורש מהמוח להפעיל כישורים שונים ולהיות במיטבו… כדי לקלוט, להבין ולזכור את המידע… להתנסות… ולשפר מאד את המיומנויות השונות. חוזה סילבה ממציא שיטת סילבה גילה שכאשר נותנים למוח את סביבת העבודה הטובה ביותר הוא פועל במיטבו. סביבת העבודה האידאלית למוח היא סביבה ללא סטרס, כי סטרס הוא האויב מספר אחד של המוח והמשבש העיקרי של פעילותו. המוח פשוט פועל בצורה גרועה כשהסטרס נוכח.

שיטת סילבה מלמדת אותנו דבר ראשון איך להסיר" מהמשוואה" את הסטרס והשפעותיו, להשקיט את דעתנו ולהגיע למצב של רוגע. מוח בסביבה רגועה – פועל הכי טוב!

מה כולל קורס התפתחות אישית של שיטת סילבה?

שלב א בקורס התפתחות אישית

ראשית בקורס התפתחות אישית עוסקים בטיפול בסטרס וטיפול באמונות מגבילות והוא נעשה בארבעה שלבים מקבילים:

  • "ריקון" כל הסטרס שהצטבר (ראו להרחבה את המאמרים להירגע, איך להירגע מלחץ, איך לשחרר סטרס). סטרס מצטבר מאירוע לאירוע ומחריף כל פעם את עוצמת התגובה שלנו. כמה פעמים מצאתם את עצמכם מבוישים או מתוסכלים מהדרך בה הגבתם? כמה פעמים הרגשתם שיכולתם להתנהג בצורה יותר רגועה? סטרס הוא הגורם.
    ברגע שאנו מרוקנים את כל הסטרס שהצטבר… זה כמו לעשות "ריסטט" למוח.
  • העלאת רמת הרגיעה והורדת רמת המתח (ראו אותם מאמרים ) ככל שרמת הרגיעה עולה… רמת הסטרס יורדת… וקשה לנו יותר ויותר לייצר תגובת מתח. ככל שרמת הרגיעה שלנו יותר גבוהה… ככה המוח שלנו פועל יותר טוב.
  • חשיבה חיובית (ראו מאמרים איך לחשוב חיובי וחשיבה חיובית )- מייצרת תנאי עבודה טובים למוח ונותנת לנו להרגיש טוב יותר… כי המוח מפריש חומרים שגורמים לנו להרגיש כך (ולהפך). יתרה מכך… חשיבה חיובית נותנת לנו להתחבר לאופטימיות, משפרת את המוטיבציה שלנו… ומאפשרת לנו לחדד את האינטליגנציה הרגשית שלנו.
  • טיפול באמונות מגבילות והחלפתן במעצימות (ראו מאמר אמונות מגבילות ).

קורס התפתחות אישית של שיטת סילבה ואמונות מגבילות

הקושי הגדול ביותר בהתפתחות אישית הוא לשנות את דפוסי החשיבה השליליים שלנו. הם אלו שתוקעים אותנו במקום ואותם הכי קשה לשנות. הסיבה העיקרית לכך היא שהתרגלנו לדפוסים האלה. ליתר דיוק המוח שלנו כבר התרגל לחשוב בצורה אוטומטית לפיהם וגם לתרגם את הדפוסים האלה לרגשות והחלטות. התוצאה היא שאנחנו תקועים בלופ אינסופי שלא מקדם אותנו. אם יש לנו דפוס חשיבה שלילי, אז מול כל דבר חדש או מול כל קושי, האוטומט שלנו יהיה שאנחנו "לא יכולים".
לא יכולים שווה לא מנסים
לא מנסים שווה: לא פותרים
לא פותרים? זאת הוכחה שאנחנו לא יכולים
כל זה מחזק את דפוס החשיבה השלילי ומרחיק אותנו מהתפתחות והעצמה אישית.
לכן מאד חשוב לדעת מהם דפוסי החשיבה שאנחנו מחזיקים בהם.
בשיטת סילבה אנו לומדים לזהות את האמונות המגבילות ודפוסי החשיבה השליליים ומשנים אותם למעצימים. זה מחזק מאד את הידיעה הברורה שאנחנו יכולים. טיפול באמונות מגבילות חשוב מאד להתפתחות האישית שלנו.

המוח לומד להגיע לרגיעה ומתאפשרת לנו חשיבה בהירה יותר, ריכוז מעולה, זיכרון מצוין ואנחנו יכולים להשתמש טוב יותר ביכולות המוח.

שלב ב' בקורס התפתחות אישית של שיטת סילבה

לאחר שיצרנו למוח סביבת עבודה מתאימה… אנו לומדים להכיר ולהשתמש בחמשת היכולות המופלאות של המוח… שכל אחת מהן מאפשרת לנו בצורה אחרת להתפתחות האישית.

קורס התפתחות אישית של שיטת סילבה ויכולות המוח

התפתחות אישית דורשת בין היתר את הדברים הבאים:

  • לזהות מה המטרות האישיות שלנו בתחומים שונים (המקצועי, הזוגי, החברתי, הכלכלי..)
  • לחקור מה הערכים החשובים לנו
  • להבין את השאיפות והאתגרים שלנו
  • להציב יעדים שרצויים וחשובים לנו
  • ליצור תכנית ברת ביצוע, כדי להגיע ליעדים הללו
  • ולצאת לדרך עם תוכנית עבודה

כאן נכנס קורס שיטת סילבה להתפתחות אישית שמלמד אותנו איך לרתום את כוח המוח שלנו כדי להשיג את היעדים הללו ולפרוץ קדימה עם הצמיחה האישית שלנו. הקורס מכיר לנו את 5 היכולות המופלאות של המוח: חשיבה באלפא, גמישות מוחית, חשיבה באלפא, הוויז של המוח, המוח המרפא (ראה הרחבה במאמר אימון ותכנות המוח)… מאפשר לנו להתנסות בהן, להבין איך להשתמש בכל אחת כדי לקדם את ההתפתחות האישית שלנו, ואת המטרות והיעדים ששמנו לנו למטרה.

קורס שיטת סילבה להתפתחות אישית נועד להעצים אותנו על ידי שיפור היכולות המנטליות והקוגניטיביות שלנו באמצעות תוכנית מובנית. הוא משלב טכניקות כמו הדמיה יצירתית, הרפיה ותרגילים מנטליים שמטרתם לעזור לנו לגשת לרמות עמוקות יותר של המוח שלנו. על ידי כך, הוא שואף לשפר את יכולות פתרון בעיות, להגביר את הביטחון העצמי, להפחית מתח ולשפר את הרווחה הכללית. על ידי הבנה ושימוש בטכניקות הנלמדות בקורס שיטת סילבה להתפתחות אישית, אנחנו יכולים להרגיש מועצמים יותר ושולטים בחיינו, וזו תחושה נפלאה.

קורס בסיסי בשיטת סילבה להתפתחות אישית!

שיטת סילבה פותחת בפנינו את הדלת לנפלאות המוח

ומאפשרת לנו לגייס אותו על כל יכולותיו, כדי ליצור עבורנו

את החיים שאנו רוצים ולחוש רווחה ושמחה.


למידע על הקורסים והסדנאות שלנו

השאירו פרטים ונציג של מכון סילבה יחזור אליכם בהקדם:



    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.