איך להיות מאושר יותר - מכון סילבה ישראל

מאת: שולמית קיסרי

איך לחיות טוב יותר עם עצמך ועם זולתך – זהו העיקרון הבסיסי של כל השיטות הנלמדות בעשרות השנים האחרונות: שיטת דייל קרנגי, ביו-אנרגיה, "אסט", אי-אם, תרפיה קבוצתית ועוד. לכל שיטה מתנגדיה וחסידיה. אני אהבתי את הקורס המלמד את שיטת סילבה.

למדתי יחד עם בני בן ה-11 שיטה אורגנית ויפה לטפל בבעיות יום יום או בבעיות בריאותיות, באמצעות הרפיה גופנית  ושכלית, ההופכת את המדמידים בה לאנשים נינוחים ורגועים יותר. ההרפיה נתגלתה בעת האחרונה כאמצעי בו  משתמשים בריפוי מחלות ( בין השאר כמחלקת עזר ב"הדסה" תל-אביב) בקרב חולים במחלות שונות ויש גורסים אף ממחשבות שליליות ואי קבלת עצמך.

שיטת סילבה מלמדת בתרגילים פשוטים ונעימים איך להרפות את הגוף המתוח ואיך להאיט את קצב המחשבות המטרידות. העיקרון הוא כי כאשר אנו במתח, המוח פועל בתדירות גבוהה ואילו כשאנחנו רפויים ונינוחים – מאט  המוח את פעילותו. מוח הפועל בתדירות נמוכה יוצר מצב אידיאלי לחשיבה, ניתוח מצבים, קבלת החלטות, קליטה, תגובות מאוזנות וכד'.

ההרפיה מביאה את הגוף והמוח למצב של מנוחה, הקרוב כאילו לשינה, וזאת כאשר אנחנו ערים לחלוטין.
כך אפשר להגיע לריכוז גבוה בלימודים, בבחינות או בניהול עסקים. השיטה נלחמת בהצטברות הטבעית היום-יומית של מתחים ומביאה את הגוף והנפש לרגיעה הרצויה.

שיטת סילבה מדגישה בין השאר כי אנו יכולים לתכנת את מוחנו לפי רצוננו, להכשיל את עצמנו או להצליח בתחומים שונים בכוח רצוננו בלבד.

בין השאר מעלים בפנינו את כוחן של המילים, מילים חיוביות או מילים שליליות. משפטים כמו "הרעיון ללכת לבנק כבר גורם לי כאב ראש" או אם אראה את הפרצוף של הבוס שלי הבוקר, אני אתפוצץ", או "מזג האוויר הזה הורס אותי"  גורמים לתגובה גופנית כמו כאב ראש, "פיצוץ" ו"הרס". היינו המוח משתכנע מיד כי המילים הנאמרות הן הוראות. לעומת זאת, כוחן של מילים מעודדות ומשפטים מעודדים ידוע לכל אחד מאתנו.

כאשר אתם מכסים את ילדכם בשנתו ספרו לו במשפטי אהבה כמה הוא יקר לכם והעבירו אליו חיבה וביטחון. גם ששעת שינה קולט מוח האדם את הרגשות והמילים המועברים אליו.

ממציא השיטה הוא חוזה סילבה, אמריקאי מטקסס (ממוצא מקסיקני). הוא פיתח השיטה מאז ילדותו כנער יתום,  שפירנס את אחיו ואחיותיו הרבים, למד את כל המקצעות בית הספר בעצמו וכן למד חשמל ואלקטרוניקה ומאוחר יותר היה למנהל עסקים. ב- 1944 החל ללמד את השיטה בטקסס ומאז ישנן סדנאות לשיטת סילבה ב- 109 ארצות.

חוזה סילבה מבסס את השיטה על מחקריו האישיים שלו ושל אנשי מקצוע בתחום הפסיכולוגיה והרפואה.

בשיטה יש טכניקות פשוטות, יחסית, העוזרות למשתמש בנושאי זיכרון ושינה בריאה. מלמדים את הילדים והמבוגרים כיצד להפעיל את הרצון, כיצד לעקוב מצבי עימות, איך להאמין יותר בעצמם. המדריכים הם אנשי מקצוע בעלי פתיחות המלמדים בשפה ברורה וקלה. השיטה מתאימה לכל הגילים ולרמות השכלה שונות.


למידע על הקורסים והסדנאות שלנו

השאירו פרטים ונציג של מכון סילבה יחזור אליכם בהקדם:



    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.