התמודדות עם פחדים וחרדות - מכון סילבה ישראל
התמודדות עם פחדים

אזעקה חדה פילחה את השקט השיגרתי. ערן זינק ממקומו. הוא הרגיש שהלב שלו דופק מהר וחזק מאד, הנשימה שלו נעשתה מהירה, השרירים שלו הפכו מתוחים, הוא חש יובש בפה, כאב בבטן ותחושה של אימה שמציפה אותו. הוא שמע את אמא קוראת בקול צווחני לאחיו ואחותו להגיע לממ"ד… ורץ לשם מייחל לביטחון שבמקום וש… הסכנה הזו תיעלם.

הוא חש את החרדה שמשתלטת עליו… את הסטרס הלחץ והדאגה שרק התגברו יותר ויותר מאזעקה לאזעקה. אבא ועוד הרבה אבות אחרים בשכונה נקראו למילואים. אף מבוגר בסביבתו, לא אמא לא סבא וסבתא או מישהו מהשכנים ידע מה יקרה. כולם היו באי וודאות וחוסר אונים… ומה שראו בטלוויזיה רק גרם לו לחוש אימה משתקת.

ערן לא יודע איך להתמודד עם הפחד והחרדה שלו. הוא יכול לבקש חיבוק מאמא… אבל היא בעצמה נמצאת בהמון מתח ולחץ. כמו ערן, רבים מאיתנו מתקשים בהתמודדות עם הפחדים והחרדות. לצערנו לא מלמדים אותנו "התמודדות עם פחדים" בביה"ס… ורק לברי מזל ביננו יש הורים שיודעים לתת את הכלים הנכונים להתמודדות עם פחדים. רובינו לומדים מחיקוי (שלרוב הוא לא חיובי) או ש"מסתדרים" ושורדים… או ש"נופלים קורבן" לפחד והשלכותיו.

המחיר של חוסר התמודדות עם פחדים

חוסר התמודדות עם פחדים נע בין התמודדות לקויה /לא בריאה… ועד ל"שיתוק". כשאנחנו לא מתמודדים עם הפחד והחרדה שלנו, אנחנו משלמים מחיר יקר. מבחינה רגשית: הרבה עצבנות ואי שקט, קושי להתרכז, חושבים יותר מדי… ממש רצף בלתי נגמר של מחשבות שליליות ברובן, קושי לקבל החלטות, התקפי חרדה ותחושה של "אבדון" מתקרב. מבחינת התנהגות: דריכות יתר, קשיי שינה, מחפשים ביטחון מאחרים, הימנעות ממצבים או מקומות שמעוררים בנו את הפחדים והחרדות, יש הרבה תוקפנות או התגוננות (תלוי באישיות שלנו) ויש שינוי עצום בתיאבון ("טורפים" כל היום או שאין חשק לכלום). בשורה התחתונה: המחיר של חוסר התמודדות עם פחדים הוא גבוה. אז מה ניתן לעשות?  ללמוד התמודדות עם פחדים ולהפוך אותה לחלק מהמנגנונים שלנו.

מה דורשת התמודדות עם פחדים?

התמודדות עם פחדים דורשת: טיפול בסטרס והעלאת רמת הרגיעה כדי לאפשר תפקוד מעולה למוח. בנוסף "עקירת" אמונות שמעוררות בנו את הפחד והחרדה או מעצימות אותם והחלפתן באמונות חיוביות. פיתוח חשיבה חיובית. ניטרול אוטומטים שיוצרים פחד וחרדה לא בריאים והחלפתם באוטומטים בריאים ויעילים. ללמוד איך להגיב במצבי לחץ. את כל זה ועוד נותנת לנו שיטת סילבה.

שיטת סילבה והתמודדות עם פחדים

שיטת סילבה למי שטרם הכיר, היא שיטה להתפתחות אישית ולשיפור עצמי שפותחה ע"י חוזה סילבה בשנות ה-60, ונלמדת כיום ב118 מדינות בעולם. היא מבוססת על הרעיון שלמוח יש את הכוח להוביל אותנו בהצלחה למה שחשוב לנו כדי שיהיה לנו טוב יותר בחיים.  שיטת סילבה מלמדת בין היתר, איך להשיג מצב של מודעות נינוחה ובהירות מנטלית מוגברת, המכונה לעתים קרובות "רמת תודעה אלפא", שבה אנחנו יכולים לנצל את כוח תת-המודע שלנו כדי לבצע שינויים חיוביים (בהתנהגות, באמונות, בהרגלים), להביא לאינטואיציה מוגברת, לחדד את יכולות פתרון הבעיות וניהול המתחים, לרפא את הגוף ולחזק את הבריאות, לשפר את  הזיכרון והריכוז ולהביא לשיפור עצמי. מתרגלים רבים של שיטת סילבה מדווחים כי חוו מגוון יתרונות כולל אנרגיה וחיוניות מוגברות, שינה משופרת והפחתת מתח חרדה ודאגה. שיטת סילבה היא כמו לפתוח תיבת אוצר של כלים וטכניקות מנטליות, שמנחות אותנו איך להשתמש בכוח המוח שלנו בצורה רגועה וממוקדת למטרות השונות שלנו – ולהצליח.

כדי להתמודד עם הפחד לשיטת סילבה מספר כלים מאד אפקטיביים:

  • טיפול בסטרס והעלאת רמת הרגיעה בשלב ראשון של התמודדות עם הפחדים אנו לומדים לטפל בסטרס שנוכח בחיים שלנו. זה נעשה ע"י ריקון הסטרס שמצטבר ביום יום, העלאת רמת הרגיעה והורדת רמת המתח (ראה הרחבה על פעולות אלה במאמרים: הפגת מתחים, להירגע). ככל שאנחנו יותר בסטרס בחיי היום יום, גם אם המתח לא מודע, ההתמודדות עם הפחדים בחיינו תהיה הרבה יותר קשה לנו. הסטרס מעצים את תגובת הפחד ואז היכולת שלנו לעזור לעצמנו הרבה יותר נמוכה.
    שיטת סילבה מאפשרת לנו להתרוקן מהסטרס שהצטבר. בנוסף ע"י אימון המוח אנו מעלים את סף הרגיעה יותר ויותר. ככל שסף הרגיעה יותר גבוה כך יהיה קשה יותר ליצור תגובת מתח ולהעצים את תגובת הפחד. העלאת סף הרגיעה מאפשרת לנו בזמן אמת להתמודד עם הפחד בצורה הרבה יותר טובה ולהשתמש באסטרטגיות לנטרול הפחד בצורה הרבה יותר יעילה.
  • סימן מיוחד לבלימת הפחד: לשיטת סילבה טכניקה מיוחדת שמשמשת בלם לאוטומטים. הסימן המיוחד הזה, משלמדנו אותו… וגרמנו למוח להגיב אליו… מאפשר לנו לחסום ולבלום את תגובת הפחד האוטומטית. ברגע שפחד עולה בנו, אנחנו מפעילים את הטכניקה… בולמים את האוטומט של פחד… ממש כמו "ברקס" במכונית… וכאשר הפחד נבלם, אנו בוחרים בתגובה אחרת לפחד, בריאה יותר, שיש לנו שליטה עליה. הבלם עוזר לנו לנהל את הפחד עד שיסתיים.
  • חשיבה באלפא: אלפא הוא התדר לחשיבה. בשיטת סילבה לומדים איך לעבור לחשוב בתדר אלפא כדי למצוא דרכים ורעיונות, בין היתר, כדי לעזור לעצמנו בזמן מצוקה, או בזמן פחד. לאחר שעצרנו את האוטומט של הפחד, נוכל להשתמש בתדר אלפא כדי למצוא דרך שונה ויעילה יותר להגיב ולעזור לעצמנו עם המצוקה שהפחד יצר. כשמגיבים באותה הדרך מקבלים תמיד אותה התוצאה. כשמשנים את התגובה משתנה גם התוצאה.
  • אימוץ תגובה אוטומטית אחרת לפחד: יש פחדים שבאמצעות אימון המוח אפשר לשנות להם את האוטומט ויש פחדים שדורשים עזרה מקצועית. עבור אלה ששייכים לאפשרות הראשונה, נוכל בעזרת שיטת סילבה, ליצור תגובה אוטומטית אחרת לפחד… כזו שתאפשר לבטא את הפחד באופן בריא. אנחנו עושים זאת באמצעות שיטה פשוטה הגורמת לשנוי החיווט במוח… והתוצאות נפלאות.
  • טיפול באמונות שמפעילות את הפחד: לכל אחד מאיתנו יש אמונות שונות על כל דבר ועניין. חלק מהאמונות הללו הינן אמונות שיוצרות אצלנו פחד ומפעילות את אוטומט הפחד. אם "עוקרים" אותן ושמים במקומן אמונות מעצימות, ההבדל הוא תהומי. בשיטת סילבה במסגרת אימון המוח נלמד איך לגלות באופן אקטיבי אמונות מגבילות הקשורות לפחד בתחום מסוים… ולחקור על מה הן "יושבות" על מה הן מגינות. כשאנחנו "מאירים" את המקומות הללו… (כמובן תמיד עם רשותו של תת המודע, שמגן עלינו), אנחנו יכולים לרפא, ולהביא שמחה במקום הפחד והמצוקה.
  • ללמוד איך להגיב במצבי לחץ: בשיטת סילבה מאמנים את המוח להגיב ברגיעה במצבי לחץ בהם אנחנו חייבים כאן ועכשיו להישאר רגועים ומרוכזים כדי לפעול ולהגיב בצורה הטובה ביותר. זה לא שמצבי החירום או הפחדים המתעוררים לא נוגעים בנו, אלא שלמרות "מליון הפרפרים בבטן" נגיב ברגיעה, נהיה מרוכזים, נקבל החלטות טובות מהר ונפעל במיטבנו בתוך הסיטואציה.

    המוח שלנו הוא כמו מחשב על, עם יכולות אדירות שרק מחכות להתגלות. קורס בסיסי בשיטת סילבה יפתח לכם צוהר לעולם חדש של אפשרויות, וילמד
    אתכם כיצד לרתום את כוח המוח שלכם לטובתכם.

    הצטרפו למיליוני אנשים ברחבי העולם שכבר נהנים מחיים טובים יותר:

    • הרפיה ושלווה: למדו טכניקות יעילות להתמודדות עם לחץ וחרדה.
    • שינוי אמונות מגבילות: התגברו על מחשבות שליליות ופתחו חשיבה חיובית.
    • הגשמת מטרות: הגדירו יעדים ברורים ותכננו את הדרך להצלחה.
    • חיבור לתת המודע: גלו את הפוטנציאל האישי הטמון בכם.
    • פיתוח האינטואיציה: קבלו החלטות נכונות יותר וסימכו על תחושת הבטן שלכם
    • בריאות מיטבית: שמירה על בריאות תקינה

    בקורס תלמדו:

    • טכניקות הרפיה עמוקות: השתחררו מהסטרס והגיבו ברוגע.
    • חשיבה באלפא: רמת מודעות מיוחדת המאפשרת חשיבה אחרת וגישה לתת המודע.
    • חשיבה חיובית: למדו לחשוב חיובי ושנו את האמונות שלכם ממגבילות למעצימות
    • שיפור הזיכרון והריכוז: זיכרו דברים בקלות רבה יותר והתמקדו במשימות.
    • חיזוק האינטואיציה והיצירתיות: פתחו פתרונות חדשניים וחשיבה מקורית.
    • להפעיל את המוח המרפא: שפרו את הבריאות, זרזו החלמה והפיגו כאבים.
    • תכנות חלומות: תזמינו חלום כדי לפתור בעיה או אתגר.
    • תקשורת סובייקטיבית: איך להעביר מסר למישהו אחר בלי לדבר איתו.
    • הדמיות מודרכות: עשו שימוש בכוח הדמיון להשגת מטרות.

    הקורס מתאים לכולם:

    • אנשים המעוניינים לשפר את איכות חייהם.
    • מי שרוצה להצליח באתגרים שונים או לפתור בהצלחה בעיות.
    • אנשים שרוצים לשפר את הבריאות ולהתגבר על כאבים פיזיים.
    • מי שרוצה מערכות יחסים טובות עם יקיריו, עם עצמו, עם כסף ועם אחרים
    • כל מי שרוצה להגשים חלומות ולפתח את הפוטנציאל האישי שלו.
    • כל מי שמעוניין לחיות ברווחה ולממש את היעוד שלו.

    אל תחכו, הירשמו עוד היום לשיחת התאמה אישית ללא עלות!


למידע על הקורסים והסדנאות שלנו

השאירו פרטים ונציג של מכון סילבה יחזור אליכם בהקדם:



    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.