איך לקבל החלטות, קבלת החלטות, איך מקבלים החלטות? שיטת סילבה
איך לקבל החלטות, קבלת החלטות

איך לקבל החלטות, קבלת החלטות

איך מקבלים החלטות?

החיים שלנו ברובם הם תוצאה של ההחלטות שאנחנו מקבלים. ברמה הכי פשוטה, קבלת החלטה הינה בעצם תהליך בחירה. בוחרים מבין מספר נתון של אלטרנטיבות את זו שהכי נראית לנו… וממשיכים הלאה. אלא מה… לכל בחירה יש את ההשלכות שלה ויש השלכות שלא מתאימות לנו. יש תוצאות שעלולות לעלות לנו ביוקר. יש תוצאות שהן בלתי הפיכות!!! יש בחירות שמשפיעות על חיים של אנשים אחרים, לפעמים של עם שלם!!! לכן קבלת החלטות זה לא תהליך כזה אגבי ורובנו מתייחסים אליו בכובד ראש.

הקושי להחליט

קבלת החלטות עבור חלק קטן מאיתנו היא הדבר המאיים ביותר בעולם.
"מה יקרה אם אני אטעה?" "מה יהיה אם אבחר באפשרות הגרועה ביותר?"
"ואם זה יביא לכישלון, איך אני אוכל להביט להם בעיניים?" ככל שהתהיות והמחשבות יותר ויותר פסימיות, כך החשש והחרדה מלקבל החלטה מתעצם והולך. כולנו מכירים סיטואציה כזו וחווינו אותה לפחות פעם אחת בחיים כשזה הגיע להחלטות ממש מהותיות ומשנות חיים. כל אלה דוגמאות להחלטות שאנו עלולים להידרש לקבל ושיכולות להשפיע עלינו על חיינו ועל חיי אחרים.

  • באיזה מסלול לימודים לבחור?
  • מה תהיה הקריירה?
  • לחשוף או לא, רגשות עמוקים שיש לנו כלפי אחר/ת?
  • מי יהיה/תהיה בן/בת הזוג לחיים?
  • להביא ילדים לעולם ואם כן כמה?
  • לבנות את החיים כאן או במדינה אחרת?
  • לעשות את ההליך הרפואי שהוצע או לא?

בכל המצבים האלה השאלה שמהדהדת לנו בראש היא: איך לקבל החלטה נכונה? 20 מה הגורמים המשפיעים על קבלת ההחלטות שלנו? כשאנחנו מודעים לגורמים הללו ולוקחים אותם בחשבון, נרגיש שהתהליך קיבל משקל מתאים וכי ההחלטה נעשתה בכובד ראש.

הגורמים לקבלת החלטות

כולנו היינו רוצים לדעת איך לקבל החלטות בצורה קלה שתהיה איזו דרך שתאפשר לתהליך הזה להיות "בטוח" יותר. ובכן… "בטוח" זה רק בדיעבד… כשאנחנו מסתכלים אחורה על ההשלכות שההחלטה שלנו הביאה איתה… ויודעים "על בטוח" אם ההחלטה הייתה "טובה" או לא. אז… מה יכול לגרום לנו להיות יותר בטוחים כשנצטרך לקבל החלטה?

האופן שבו מקבלים החלטות תלוי במספר גורמים:

באישיות של האדם: אנשים הבטוחים בעצמם ובשיפוט שלהם למשל, ידעו בצורה קלה יותר איך לקבל החלטות מאנשים חסרי ביטחון.

במידת האחריות שאדם חש לפני קבלת ההחלטה: אנשים עם חוש אחריות גבוה, יתייחסו בכובד ראש להחלטות שעליהם לקבל ולהשלכות שתבאנה. הם לא ינסו להתחמק מלקבל את ההחלטה גם אם היא אינה נעימה להם.
בכמות המידע והנתונים הזמינים לקבלת ההחלטות: יש הבדל בין לראות את "כל התמונה" לבין חלק ממנה. ככל שיותר גורמים חשובים ורלוונטיים ידועים, כך יותר ברור לאילו השלכות לצפות מכל אפשרות שבוחרים בה בקבלת ההחלטה.

בטווח ההשפעה של ההחלטה: (כמות האנשים שיושפעו ממנה). ככל שהחלטה תשפיע על חייהם של יותר אנשים כך הבחירה באפשרות "הנכונה" מבין האפשרויות תגרום להתלבטות גדולה יותר.

אנשים שהעיסוק שלהם בחיים דורש מהם לקבל הרבה החלטות, מתבקשים לא אחת לתת טיפים לקבלת החלטות. אז הנה טיפ חשוב שכדאי לאמץ.

מהו הטיפ לקבלת החלטות?

לפני הרגע הסופי של קבלת החלטה מומלץ לעבור על כל השלבים של קבלת החלטה ולוודא שביצענו אותם. והשלבים הם:

  • הבנו את המצב או הבעיה שלגביהם צריך לקבל החלטה
  • קבענו מה התוצאה או המטרה הרצויה בקבלת ההחלטה
  • אספנו מידע ונתונים רלוונטיים הקשורים לקבלת ההחלטה
  • הערכנו את האפשרויות לבחירה – יתרונות/חסרונות, סיכונים, התאמה למטרות שלנו…
  • שקלנו את ההשלכות לטווח קצר וארוך, עלינו ועל כל הנוגעים בדבר בכל הקשור לקבלת ההחלטה.
  • בשלב האחרון מגיעים לקבלת ההחלטה, לבחירה באלטרנטיבה אחת.

אחד השלבים בקבלת החלטות, שרבים מתקשים בו, הוא איסוף מידע חשוב ורלוונטי. 

איך לאסוף מידע רלוונטי לגבי החלטות?

דבר חשוב מאד שעוזר לקבלת החלטות (בלי קשר לאישיות ומידת האחריות שחשים) זו כמות המידע והנתונים הזמינים לנו. את כולנו לימדו כמעט בכל מסגרת… להפעיל את ההיגיון, לאסוף מידע רלוונטי, להשתמש ביכולת להסיק מסקנות, ועל סמך כל זה לקבל החלטה. לכל אחד יש את היכולת הכישורים והקשרים כדי לדלות ולאסוף נתונים. בעידן האינטרנט קל מאד לחפש ולמצוא נתונים שונים שיעזרו לנו ויקלו עלינו לקבל החלטות (גם פה מיומנויות חיפוש באינטרנט נותנות יתרון לזה שיודע לחפש במדיה האלקטרונית).

לפעמים איסוף המידע, כדי לדעת איך לקבל החלטה, דורש ביצוע מחקר, פנייה למומחים בתחום או למקורות מהימנים שיוכלו להעמיק את הידע שלנו בנושא ולהרחיב לנו את "התמונה". חשוב לבחון נקודות מבט שונות כדי לקבל זוויות חדשות, כי פעמים רבות, רק נקודת המבט שלנו איננה מספיקה. כך או אחרת, ככל שיש בידינו יותר מידע ונתונים רלוונטיים, ממוקדים במה שאנחנו צריכים כדי לקבל החלטה, כך יהיה לנו ביטחון רב יותר בהחלטה שנקבל. כל זה טוב ויפה כשיש לנו מספיק זמן לאסוף נתונים. מה קורה כשאין זמן לעשות זאת?

מה קורה כשאנחנו חייבים לקבל מהר החלטה נכונה אבל המידע שבידנו לא שלם ואין לנו זמן לאסוף את החסר? או שהסיטואציה מורכבת וניתוח רציונלי הופך למאתגר? במצבים הללו אנחנו מרגישים שהיינו שמחים אם היה לנו "משהו" שהיה עוזר לנו להרגיש טוב יותר, בטוח יותר… שיאפשר לנו לקבל החלטה נכונה.

חיבור לאינטואיציה ולגלי אלפא באמצעות שיטת סילבה

כאן נכנסת היכולת הטבעית שלנו לפעולה: האינטואיציה שלנו. ניתן לתאר אינטואיציה כצורה של ידיעה אינסטינקטיבית או לא מודעת שמתעוררת בלי נימוק מודע או ניתוח מכוון. האינטואיציה יכולה לתת לנו תובנות, תחושה של "נכון לא נכון" ואפילו אפשרות של שיפוט מהיר. האינטואיציה יכולה לתת לנו תובנות יקרות ערך שמשלימות את התהליך של קבלת ההחלטות.

אחד הגורמים שלא מאפשר לנו להקשיב למידע המגיע מהאינטואיציה הוא הספק במידע המגיע מהאינטואיציה. כשאנחנו מבצעים ניתוח קפדני באמצעות החשיבה הרציונלית, יש לנו על מה להסתמך: העובדות והמידע שאספנו בהקשר לנושא עליו אנחנו רוצים לקבל החלטה. אבל המידע מהאינטואיציה על מה הוא מסתמך? האם הוא באמת הגיע ממקור מהימן או שזה "ממני" מבוסס על הפחדים והחרדות שלי או התקוות ורצונות שלי? זאת השאלה החוזרת ונשנית אצל אנשים הנדרשים לקבל החלטה. וכשיש ספק… אין ביטחון, אין וודאות. לכן חשוב מאד להתנסות בקבלת מידע אינטואיטיבי מחד ובפיתוח האינטואיציה מאידך. בצורה זו נקבל מידע ברור ואיכותי ונוכל להוסיף אותו למידע שכבר אספנו באמצעות החשיבה הרציונאלית שלנו, כדי לקבל החלטה נכונה. למכון סילבה שיטה לפיתוח וקבלת מידע מהאינטואיציה המאפשרת לנו לדעת איך לקבל החלטה.

איך לקבל החלטות באמצעות שיטת סילבה?

חוזה סילבה, ממציא שיטת סילבה, השיטה לאימון המוח, פיתח שיטה הכוללת סדרה של טכניקות ותרגילים שמאפשרת לנו לפתח את האינטואיציה שלנו לרמה גבוהה יותר מהקיימת כדי לדעת איך לקבל החלטות, ממש כמו פיתוח קול. לא משנה מה רמת האינטואיציה איתה הגענו לעולם, בעזרת שיטת סילבה אפשר להעלות את רמת האינטואיציה לדרגה גבוהה יותר בכדי לקבל מידע אינטואיטיבי ממוקד ולקבל החלטות.

בנוסף שיטת סילבה מאפשרת לכל אחד הלומד את השיטה, ללמוד איך להיכנס לתודעת אלפא, מצב שבו המוח מרוכז ויעיל יותר ויש בו נגישות ליכולת האינטואיטיבית שלנו. בשלב זה מפעילים טכניקות מיוחדות שמאפשרות לנו לקבל מידע חשוב מהאינטואיציה ולהשתמש במידע כדי להבין איך לקבל החלטות מתאימות לפי הצרכים שלנו. מדובר בכלי מאד נגיש וחכם.

אחת הטכניקות של שיטת סילבה לקבלת החלטות היא "תכנות חלומות", כלומר, איך להזמין חלום שיעזור לנו לפתור בעיה שאיננו יכולים לפתור בדרך הרגילה. החלום הוא אחד האמצעים היעילים שמקשרים אותנו עם המודעות הפנימית ועם הצד השני. טכניקות נוספות כמו: "כוס המים" שמשתמשים בלילה כדי לקבל תשובות תוך כדי חלום או ביום המחרת, ו"מעבדה שכלית", טכניקה משוכללת שמספקת לנו מידע מהאינטואיציה ומשמשת כמודל לאיך לקבל החלטות, לפתור בעיות, לזהות הזדמנויות… ועוד…

האינטואיציה מספקת לנו מידע חשוב שלא נוכל לקבל דרך החושים הפיזיים או החשיבה הרציונאלית ושנוכל להשתמש גם בו בתהליך קבלת ההחלטות. אם ברצונך להבין ולשפר איך לקבל ההחלטות? שיטת סילבה מאפשרת לך נגישות ליכולת האינטואיטיבית שלך, כדי להגיע: להחלטה המתאימה ביותר עבורך!

 

המוח שלנו הוא כמו מחשב על, עם יכולות אדירות שרק מחכות להתגלות. קורס בסיסי בשיטת סילבה יפתח לכם צוהר לעולם חדש של אפשרויות, וילמד אתכם כיצד לרתום את כוח המוח שלכם לטובתכם.

הצטרפו למיליוני אנשים ברחבי העולם שכבר נהנים מחיים טובים יותר:

  • הרפיה ושלווה: למדו טכניקות יעילות להתמודדות עם לחץ וחרדה.
  • שינוי אמונות מגבילות: התגברו על מחשבות שליליות ופתחו חשיבה חיובית.
  • הגשמת מטרות: הגדירו יעדים ברורים ותכננו את הדרך להצלחה.
  • חיבור לתת המודע: גלו את הפוטנציאל האישי הטמון בכם.
  • פיתוח האינטואיציה: קבלו החלטות נכונות יותר וסימכו על תחושת הבטן שלכם
  • בריאות מיטבית: שמירה על בריאות תקינה

בקורס תלמדו:

  • טכניקות הרפיה עמוקות: השתחררו מהסטרס והגיבו ברוגע.
  • חשיבה באלפא: רמת מודעות מיוחדת המאפשרת חשיבה אחרת וגישה לתת המודע.
  • חשיבה חיובית: למדו לחשוב חיובי ושנו את האמונות שלכם ממגבילות למעצימות
  • שיפור הזיכרון והריכוז: זיכרו דברים בקלות רבה יותר והתמקדו במשימות.
  • חיזוק האינטואיציה והיצירתיות: פתחו פתרונות חדשניים וחשיבה מקורית.
  • להפעיל את המוח המרפא: שפרו את הבריאות, זרזו החלמה והפיגו כאבים.
  • תכנות חלומות: תזמינו חלום כדי לפתור בעיה או אתגר.
  • תקשורת סובייקטיבית: איך להעביר מסר למישהו אחר בלי לדבר איתו.
  • הדמיות מודרכות: עשו שימוש בכוח הדמיון להשגת מטרות.

הקורס מתאים לכולם:

  • אנשים המעוניינים לשפר את איכות חייהם.
  • מי שרוצה להצליח באתגרים שונים או לפתור בהצלחה בעיות.
  • אנשים שרוצים לשפר את הבריאות ולהתגבר על כאבים פיזיים.
  • מי שרוצה מערכות יחסים טובות עם יקיריו, עם עצמו, עם כסף ועם אחרים
  • כל מי שרוצה להגשים חלומות ולפתח את הפוטנציאל האישי שלו.
  • כל מי שמעוניין לחיות ברווחה ולממש את היעוד שלו.

אל תחכו, הירשמו עוד היום לשיחת התאמה אישית ללא עלות!

 


למידע על הקורסים והסדנאות שלנו

השאירו פרטים ונציג של מכון סילבה יחזור אליכם בהקדם:



    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.