עייפות

עייפות

עייפות היא מצב שכל אחד מאיתנו חווה בחייו. כ-20% מהאוכלוסייה סובלים מעייפות (קבועה או זמנית) וחווים את כל ההשפעות השליליות הנלוות אליה. עייפות יכולה להגיע אחרי יום עבודה ארוך, אחרי לימוד ממושך לבחינות, במהלך טיפול בילדים קטנים, בעקבות פעילות פיזית מאומצת וכד'. מדובר במצבי החיים הנחשבים "נורמטיבים" "ותקינים" הגורמים לעייפות. ישנם מצבים אחרים בעיתים הגורמים לעייפות כמו בעקבות מצב רפואי, מחלה, תופעת לוואי של תרופות, מיעוט בשינה, (בגלל חיי לילה תוססים, התמכרויות לתוך הלילה כמו צפייה בנטפליקס, גלישה באינטרנט וכו'), דיכאון, מצבים פסיכולוגיים (כמו שכול, פיטורין…) וכמובן סטרס. גם שינוי סביבתי הוא גורם לעייפות כמו: עבודה במשמרות (שגורמת לשינויים במחזורי היממה) או בגלל מעבר דרך אזורי זמן שונים (jet-leg), יוצרים אצלנו עייפות.

מהם התסמינים המופיעים במצבי עייפות?

כשאנחנו במצב של עייפות, החוויה העיקרית שאנו חווים היא תשישות, וכל מה שאנחנו רוצים זה ללכת לישון. לרוב שינה טובה פותרת, בהרבה מהמצבים הללו את בעיית העייפות ואנחנו חוזרים לתפקוד תקין. בחלק אחר מהמקרים היא מקלה על תחושת העייפות… ואנחנו יכולים לחזור לפעילות ערנית וסבירה.

בחלק מסוים, שינה לא פותרת דבר.

בכל המצבים שהוזכרו, אם הגורם לעייפות לא נעלם וממשיך לשהות בחיינו… אנחנו נמשיך לחוש עייפות ותשישות יום אחר יום, וכתוצאה מכך, יותר ויותר נחשוב:
"אני מת מעייפות. מתי כבר יגמר היום?"
"זאת כבר כוס הקפה השישית שלי היום"

"אני בקושי פותחת עיניים"

"אני ממש לא מרוכז. רק שלא אעשה עוד טעות" ועוד.

מהן ההשפעות של העייפות?

לעייפות יכולות להיות מגוון השפעות שליליות על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו. בנוסף לתשישות ולישנוניות, עייפות עלולה לגרום לקשיי ריכוז (לכן היא יכולה להיות מסוכנת בפעולות שדורשות ריכוז קבוע, כמו למשל בנהיגה ברכב, כי במצב כזה אנחנו עלולים לשקוע מדי פעם בשינה להרף עין, אפילו מבלי להיות מודעים לכך), עצבנות, מצבי רוח וצמצום בקיבולת של זיכרון העבודה. דבר זה גורר בדרך כלל לירידה בביצועים שלנו בעבודה או בלימודים. אם העייפות היא עייפות כרונית, היא עלולה להוביל גם להחלשת המערכת החיסונית, לדלקות בגוף ולסיכון גבוה יותר לפתח מחלות. עייפות שאינה מקבלת מענה… גורמת לנו לחוות סטרס – גלוי או סמוי בחיינו.

כיצד עייפות מייצרת סטרס ולחץ?

כשאנחנו ערניים ומלאי אנרגיה…הדבר דומה להליכה עם נעליים נוחות ומתאימות. אבל אם במקרה נכנסת לנעל שלנו אבן (= עייפות), קשה מאוד עד בלתי אפשרי ללכת, לרוץ ולהתקדם בקצב הרגיל. אם אנחנו לא יכולים לעצור ולהוציא את האבן מהנעל (= לישון שינה טובה), אז לא רק התפקוד שלנו יורד, אלא כל צעד גורם לנו להיות מאוד מתוחים ועצבניים.
כלומר ברגע שעייפות מפחיתה את היכולת שלנו להתמודד עם דרישות היומיום ומפחיתה את התפקוד שלנו להרבה הרבה פחות מהמקסימום… היא הופכת אותנו לרגישים יותר ללחץ וסטרס (כי אנחנו לא מרוצים מהביצועים שלנו וגם הסביבה לא), ולכל ההשפעות השליליות של הסטרס.

עייפות וסטרס – השפעה הדדית

במצב של סטרס הגוף שלנו משחרר קורטיזול – הורמון שמכין אותנו להגיב לאיום או לסכנה. במצב סטרס גם מוגברים קצב הלב, קצב הנשימה ולחץ הדם שלנו ואנחנו דרוכים לשמור על חיינו. אם מצב הסטרס אורך זמן… הוא מוביל לתשישות פיזית ונפשית… כלומר העייפות שלנו מתגברת.
עייפות יותר גבוהה = תפקוד נמוך יותר = ביצועים בינוניים או חלשים = קושי בהתמודדות עם המחויבויות היומיומיות = לחץ מתגבר = סטרס עולה = עייפות מתגברת… וחוזר חלילה.

כיצד שיטת סילבה פותרת את בעיית העייפות?

שיטת סילבה היא שיטה מוכחת מדעית המסייעת לנו לרתום את כוח המוח שלנו כדי להשיג בריאות, אושר והצלחה גדולים יותר. השיטה משלבת אלמנטים של הרפיה, הדמיה והצהרות חיוביות כדי לעזור לנו להפחית מתח, לשפר את השינה ולהעלות את רמות האנרגיה. אחד ממרכיבי הליבה של שיטת סילבה הוא להסיר כצעד ראשון את הסטרס והשפעותיו מהמשוואה. שלב זה נעשה בשלושה צעדים משמעותיים (ראה מאמרים: "להירגע", "הפגת-מתחים" באתר)… שמביאים אותנו להיות במצב נינוח, מוקפים באנרגיה חיובית… וחווים תחושות רווחה ורגיעה.

לגבי העייפות עצמה, שיטת סילבה מבחינה בין עייפות זמנית בגלל עומס, לעייפות כרונית. עבור המצב הראשון אנו לומדים טכניקה המאפשרת לנו להמשיך להיות ערים למספר שעות נוספות, לתפקד ברמה הגבוהה ביותר ולהוציא מתחת ידינו ביצועים גבוהים בלי להיות עייפים או בסטרס. טכניקת שיטת סילבה זו מומלצת במיוחד לסטודנטים, בתקופת מבחנים ולרופאים וצוות רפואי שצריכים להישאר ערים ומרוכזים במשך שעות ארוכות.

כאשר מדובר בעייפות כרונית אנו בשיטת סילבה מלמדים איך להשקיט את המוח ולקדם שינה רגועה כולל טכניקה לשיפור איכות השינה. טכניקות אלו עוזרות להילחם בעייפות ולשפר את הבריאות והרווחה הכללית.אם מצב בריאותי מעורב בעניין ומשפיע על העייפות, נלמד בשיטת סילבה גם איך להשתמש במוח המרפא כדי לרפא את גופנו (ראה מאמרים: שיפור הבריאות, טיפול בכאבי ראש ומיגרנות ועוד).

לבסוף, שיטת סילבה יכולה לעזור לנו להגביר את רמות האנרגיה על ידי שימוש בכוח הפנימי שלנו. אנחנו מתחברים אל תת המודע שלנו, ניגשים למאגר עמוק של אנרגיה ומוטיבציה ומטעינים את עצמנו. כתוצאה מכך: העייפות נעלמת ואנחנו מתמלאים בתחושות של חיוניות ורווחה.

נשמע מדהים נכון?

מוזמנים ומוזמנות לדבר איתנו ולראות כיצד אפשר לעשות שינוי ולסיים עם העייפות שלך.

לפרטים נוספים ולשיחת התאמה ללא עלות התקשרו אלינו:       

 בטלפון: 03-6025756, 052-5366133

בלינק:

https://abcdefgh.ravpage.co.il/sicha?ref=Aa

דרך המייל: silva.liberman@gmail.com


למידע על הקורסים והסדנאות שלנו

השאירו פרטים ונציג של מכון סילבה יחזור אליכם בהקדם:



    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.