מצב רוח לפי הזמנה - מכון סילבה ישראל

מאת: דליה מוזרי |

אדם יכול לקבוע את גורלו ואף לרפא את מחלת הסרטן עמידה לשלוט במוחו – לפי שיטה אמריקאית אשר זוג עולים מארגנטינה מבקשים להשריש בישראל.

ליכולתו של המוח האנושי אין גבולות, איבר זעיר ומורכב זה מסוגל לבצע כמעט כל פעולה, כמו מחשב משוכלל, על פי התוכנית שהוזן בה. אנשים מצליחים או נכשלים בחייהם פונים לכיוון זה או אחר, במידה רבהף על פי אותה " תוכנית" שהוטבעה בהם במודע או שלא במודע – בשלבים מוקדמים של חייהם. ההתנהגות האנושית, הנראית בינינו בחירה חופשית, איננה אלא תוצאה של מה שנקלט במוח (ה"קלט") בשלבים השונים של חיי האדם.

ממציא השיטה החדשה לשליטה על תפקודו של המוח טוענים שהאדם יכול להיות אחראי לגורלו. ולא רק לגורלו: למצב רוחו, לביטחונו העצמי, להרגליו, להתנהגותו בחיי היום יום, ואפילו להיחשפותו למחלות. אולם אם נשנה את התייחסותנו אל המוח, ונראה בו מחשב מופלא המסוגל לבצע כל מה שנפקוד עליו, נוכל להזינו בכל תוכנית שהיא, כאוות נפשנו, כיד דמיוננו חסר הגבולות, ולשנות את התנהגותנו ואופן תגובותינו מן הקצה אל הקצה.

מיליוני אנשים בעולם ב-55 ארצות כבר חוו את חוויית הלהיט האחרון של המאה ה-20  שהגיע לאחרונה גם לארץ זה הוא קורס מיוחד במינו לשליטה במוח מיינד קונטרול שמו על פי שיטת סילבה. האחראים לקורס זה הם נציגי ארגון סילבה מיינד קונטרול שמרכזו בטקסס. לא מדובר במיסטיקה ולא באמונה כלשהי אין גם שום סממנים מאגיים ולא גורו נערץ ושום זכר  לפולחן או עבודת אלילים או לשיעבוד נשמות. זוהי טכניקה טהורה לשימוש יעיל יותר במוח באמצעים מדעיים. הכל ניתן להוכחה הכל עובד במבחן הביקורת והשכל הישר.

השיטה אגב אינה עומדת בסתירה לאמונה וכבר עברו את הקורס בארץ גם אנשים דתיים.

נציגי השיטה בארץ הם טניה ומשה ליברמן עולים חדשים מארגנטינה. השיטה, הם מסבירים, מלמדת את האדם להפעיל מחדש את המוח בכיוון הרצוי לו. "אנשים רבים נמצאים בתוך מעגל קסמים של חוויות קשות וכישלון. חוויות שליליות ומצבים קשים יוצרים באופן אוטומטי ציפיות נמוכות מהחיים. הפסימיות בתחושת כישלון ואכזבה משפיעים על תוכניותיו ומעשיו של האדם לעתיד לבוא, וגורמות לו להשיג בדרך כלל פחות ממה שיכול היה להשיג על פי  כישוריו האובייקטיביים. הישגים נמוכים אלה מחזקים את הרגשת הפסימיות ומורידים עוד יותר את רמת הציפיות, וחוזר חלילה.

הפתרון לצאת ממעגל קסמים זה הוא לפתח גישה חדשה או כפי שטניה ומשה מגדירים זאת  תכנות מחודש של המוח. תקנו את המוח למחשבות מקדמות הדברים מביא תמיד הוא באופן מפתיע להצלחה. ביי בהצלחה הראשונה כדי לגרוע אחרי הגישה יותר אופטימית לחיים שתי לחזק את הביטחון העצמי של האדם. ההצלחות שתבוא לו בעקבות זה יפתיע אפילו את  האדם עצמו נקודת המוצא היא הבנת פעילותו של המוח אנושי וכיצד ניתן לתכנת אותו.

המוח שהוא המחשב הוא מופיע ביותר ביקום פועל על ידי תוכניות שהוכנסו בתוכו במשך כל חיי האדם, בלי שיהיה מודע לרובנו בלי שתהיה לו שליטה עליהן. מילותיו של האדם הינן,  אם כן, תוצאות של אירועים נפגשים וחוויות חיצוניות שהוא הפנים. שיטת השליטה במוח מציעה, זו הפעם הראשונה, להתחיל את כל התהליך מבפנים. לא לחכות ולהגיב על אירועים חיצוניים, כי אם להשפיע על אותם אירועים בהשראת מטרה ברורה ומוגדרת שאדם מציב לעצמו.

לשם כך עליו לדעת בראש ובראשונה מה הוא רוצה מעצמו ומחייו. השלב הבא, לאחר הגדרת המטרה, הוא השגתה.וכאן פועל הכלל ש" אין העומד בפני הרצון". הטכניקה אינה מסובכת אך חייבת אימון ותרגול יומיומי.

אנשים יכולים להשיג כמעט כל מטרה שהציבו בפני עצמם והשאר הם מאמינים באמת  ובתמים והישגים חומריים טיפוח האישיות וחיזוק הביטחון העצמי פיתוח האינטליגנציה ועד גמילה מעישון ירידה במשקל שנה ללא תרופות סילוק כאבי ראש ואפילו מניעת
מחלות פסיכוסומטיות.

ממציא השיטה, חוזה סילבה, היינו אמריקנים ממוצא מקסיקני, טכנאי אלקטרוניקה,  וממציא מספר פטנטים באלקטרוניקה. הוא חקר את גלי המוח ומצא כי בתדירות מסוימת של גלי המוח תדירות "אלפא"של שבעה עד ארבעה עשר מחזורים לשניה – פועל באורח אסוציאטיבי אינטואיטיבי, זה מסוגל להגיע לפתרון בעיות ולקלוט אינפורמציה במהירות רבה יותר מאשר בהיותו בערנות מלאה (בפעילות מלאה וערנות פועל המוח בתדר "בתא" בן ארבעה עשר מחזורים לשניה). בסדר אלפא נקלטות פעולות למוח בצורה שתשפיע אחר כך על התנהגותו. אנשים לא יודעים איזה  כוח טמון במוחם. הוא מדענים כבר הוכיחו כי האדם משתמש רק בשלושה עד 5% הפוטנציאל שבו מה שאנו עושים וללמד טכניקה לשימוש במקסימום הפוטנציאל הזה",  מסבירים טניה ומשה.

לדבריהם, המוח האנושי פועל בעיקר באונה השמאלית שלו. זהו הצד הרציונלי ההכרתי האנליטי הרעיוני והמילולי. האונה הימנית כוללת תמונות ודפוסי תחושות, המרחבית וחובקת עולם. מה שהם עושים הוא פיתוח האונה הימנית של האדם כלומר הכוחות הרוחניים החושים ואינטואיטיבי עם שבו. " יש אנשים שנולדו עם אינטואיציה יוצאת מן הכלל. ברגע שמתעוררת אצלם בעיה או שאלה תוך שניה ' קופצת' להם התשובה. הם יודעים לאן ללכת מה האנשים סביבם מרגישים ומתי לומר את הדבר הנכון את זה
בדיוק אנחנו מלמדים כי לא לכל אחד אינטואיציה כזאת.

החלום למשל הינו אחת הדרכים המופלאות ביותר לפתרון בעיות נקודה הקורס מלמד לנצל כלי זה כדי להבין טוב יותר מה קורה לך במציאות ההכרתית. אדם לומד לבקש פתרון לבעיה כלשהי תוך כדי שנתו בחלום. את הפיתרון, יגלה בפירוש החלום.
החלק המרתק ביותר של שיטה זו הוא זה הקשור לבריאותו של האדם. במחקר שערך דוקטור קנטור מארצות הברית, הוא הגיע למסקנה ש 90% מהמחלות שחולים בהם בני האדם, ו 99% מה אלרגיות ומחלות העור, הן פסיכוסומטיות. חרדה מתח דיכאון ממושכת משברים חוזרים ונשנים משפיעים על בריאותו של האדם. לא לחינם נאמר "נפש בריאה בגוף בריא".

במחקר שנערך עוד עוד חוויות שעברו חולים שונים קודם הופעת המחלה התגלה כי 90% מחולי הסרטן, למשל, איבדו קרוב משפחה יקר בשנתיים שלפני הופעת המחלה. התקף לב הופיע לעיתים קרובות אחרי המשבר ביחסים אישיים. במקרים רבים אדם עובר משבר אישי כשלא קיבל מספיק אהבה או הערכה המגיעים לו.כדי למשוך את תשומת לב הסביבה- מגיב הגוף בצורה דרמטית למצב, בצורת מחלה. ואז הוא מקבל מיד את תשומת הלב הנכספת ואולם זוהי דרך שלילית. הפתרון החיובי הוא להחזיר לאדם את ביטחונו העצמי, עד כדי כך, שהשכל יכול להשפיע לא רק בכיוון של מניעת המחלה אלא אפילו בכיוון של ריפוי המחלה.

בארצות הברית קיימות קליניקות רבות, בהן משתמשים בטכניקות כדי להשפיע על תאי הגוף ועל המנגנונים הרפואיים שלו. ניסויים מדהימים נערכו אפילו בגידול איברים כרותים. ואולם יותר מקובלות הן הדרכים לריפוי מחלות באמצעות מחשבות חיוביות.
"המחשבה היא אנרגיה הוא בכוחה להשפיע אפילו על החומר", הסבירו החוקרים.

אולי הידוע ביותר בתחום זה בארצות הברית הוא מכונה של הזוג דוקטור קארל סיימונטון ורעייתו סטפאני, מנהליהם של מרפאת סרטן פרטית בפורט-וורת שבטקסס. דוקטור סיימונטון, נשיא האגודה האמריקנית לסרטן, טוען כי ישנם אנשים המועדים לחלות במחלת הסרטן. הוא מכנה אותם כבעלי "אישיות סרטנית". אנשים אלה נוטים לרחמים עצמיים. הם מרגישים כ" קורבן", ואינם נותנים אמון רב, לא בעצמם ולא באחרים. הדבר נובע מקיפוח נפשי אמיתי הוא מדומה שהחולה סבל ממנו. האישיות הסרטנית היא גמזו הנוטה לשמור טינה: קשה לה לסלוח ולשכוח דברים שהיא חושבת כעוול שנעשה לה. יש בה גם יכולת מועטה ביותר לפתח ולקיים קשרים ממושכים ובעלי משמעות.

במקביל לטיפול קרינתי פועל דוקטור סיימונטון, שהוא אונקולוגיסט הקרנות, לשינוי אישיותו של החולה. אמונתו של החולה, של בני משפחתו והרופא המטפל בו, מגדילים בשיעור ניכר את סיכויי החלמתו מהמחלה.

דוקטור סיימונטון נעזר בשיטת המיינד קונטרול כדי ליצור בחולים ציפיות חיוביות, או כלשונו, תקוות ואמונה בהחלמה. "מניסיוני – זה עובד. משהו קורה פה. יתכן שיש כאן השפעה פסיכולוגית, משהו שקרה שם, בתוך החולה, ושימש כבסיס לרצונו לחיות.
ויתור על הכל הפקה התייחסותו לתקווה חדשה, וחזקה מאוד. זה מה שקורה לאנשים שהחלימו, ביניהם אף כאלה שהבריאו ללא כל טיפול שהוא", אמר באחת מהרצאותיו.

השיטה היא לצייר בדמיון את הסרטן כחיה או כעצם דומם, שהגוף, באמצעות צבא כדוריות הדם,מדביר לאחר "קרב" דמיוני ומשתלט עליו. חולה אחד ראה את המחלה יעקב ראש של כדוריות הדם נלחמות בו. השני דמיין לעצמו את מחלתו כהמבורגר,  ואת כדוריות הדם כדור ענק הזולל אותו. מחלת הסרטן היא, לדברי החוקרים, ביטוי להתמוטטות פנימית של הרוח, הרגשות  והשכל של החולה.
חיזוקם יכול לתרום להבראתו ושיטת המיינד קונטרול יכולה לעשות זאת.

השיטה יכולה גם לתרום לקשרים טובים בין בני משפחה, לשיפור יחסי העבודה, לעזרה לאנשים קרובים, לפיתוח הזיכרון, הריכוז וכושר הלימוד, וגם לפיתוח החוש השישי. אך בעיקר היא נותנת לאדם את הכוח לשנות את חייו בכיוון הרצוי לו.
"האדם אינו כעלה נידף ברוח. יש לו כוחות אדירים או באפשרותו לשנות את חייו ולשפרם. טוב הוא מקבל את הכלים לכך השאר יבוא מאליו בצורה מפתיעה ביותר" אמרו.

טניה ומשה ליברמן למדו את השיטה בבואנוס איירס ועסקו שם בהדרכתה. לאחר מכן השתלמו במכונו של חוזה סילבה בלארדו שבטקסס, וקיבלו את הזיכיון להדריכה בארץ. הלימוד נעשה בפיקוח הארגון הבינלאומי למיינד קונטרול בשיטת סילבה שהינו פטנט רשום בעל זכויות שמורות.

בתחילה העבירו את הקורס בארץ רק לדוברי ספרדית. עתה החלו להעבירו גם בעברית, שהינה השפה ה-16 במספר שבה מועבר הקורס. טניה מאמינה שהשיטה הזאת אכן יכולה לשנות את האדם ואת חייו. " גם חיי השתנו באמצעותה. כל אישיותי השתנתה. אני יותר רגועה יותר בריאה יש לי יותר סבלנות לדברים ולאנשים ואני יכולה לבצע מה שלא האמנתי שאהיה מסוגלת לבצע" אמרה. יש לה קומוניקציה טובה עם סביבתה, הוא בעיקר עם בעלה ושני בניה, רפי ( 23) וגבי (22).
לפני שהחלה לעסוק בנושא זה עבדה טניה בארגנטינה כפסיכולוגית ילדים.

משה היה צלם אומן, ועתה הוא עוסק רק בנושא זה. "טוב לי שבידי הכלים לעזור לאנשים והסיפוק שלי בחיים" הוא אומר. גם שני בניהם של הזוג ליברמן חיים ופועלים בעזרת שיטת סילבה, מה שעוזר להם להיות תלמידים טובים, האחד בטכניון ואחר באוניברסיטת חיפה, וזאת למרות שאינם שולטים בשפה העברית.
כל האופטימיסטים מלידה ואלה שרוצים ללמוד להיות כאלה, שינסו. ואם גם לא יקרה לכם ניסים ונפלאות, בוודאי תעברו חוויה שלא במהרה תשכחו אותה.


רוצים גם אתם לגלות את שיטת סילבה?

 


למידע על הקורסים והסדנאות שלנו

השאירו פרטים ונציג של מכון סילבה יחזור אליכם בהקדם:



    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.