חשיבה חיובית והצלחה

לחשוב חיובית זה לא אומר לא להיות מציאותי!

להיפך, המציאות תלויה במידה רבה במחשבות שלך!

כאשר אתה מצפה להצליח, אתה משפר את סיכוייך להצלחה. כאשר אתה מדמיין את עצמך נכשל עוד לפני שהתחלת, אתה מגדיל את סיכוייך לכשלון.

אנשים מצליחנים היו בטוחים בהצלחתם עוד לפני שהיא קרתה. מה שמבדיל בין בני- אדם הוא סוג הדו-שיח הפנימי שכל אחד מנהל עם עצמו. סוג הדו-שיח הפנימי הוא שקובע ההצלחה או הכישלון. אם השיח הפנימי הוא שלילי, האדם נוטה להיות מודאג ומדוכא: כל קושי קטן הופך ל"הר תלול", כל משאב שיש להשקיע הופך למאמץ עילאי, מחשבה רודפת מחשבה ולבסוף מכבה כל ניצוץ של מוטיבציה עד שהאדם מתייאש, מוותר ומרים ידיים. לעומת זאת, אם השיח חיובי, הוא מאפשר להפוך את הקשיים לכוח-מניע כדי להתקדם ולהגיע להישגים. אם אתה רוצה להשיג את המטרות שלך, עליך ליצור מחשבות ואמונות שיאפשרו לך להצליח, כלומרלפתח חשיבה חיובית.

אדם בעל חשיבה חיובית הוא אדם עם גישה אופטימית:

  •  רואה את הצעדים הקטנים של התקדמותו גם אם עוד לאהשיג את מטרתו הסופית.
  •  מסוגל לעודד את עצמו במצבים קשים.
  •  מאמין ביכולתו להשפיע על מהלך העניינים ועל התוצאות הסופיות
  • מתמקד בכל אירוע או מצב בצד החיובי שלו.
  • השיח הפנימי שלו הוא שיח בונה, תומך, מחזק ומפרגן.

 

נפוליאון היל, מחבר הספר "חשוב והתעשר", ראיין וחקר במשך עשרים שנה את האנשים הכי מצליחים בדורו וגילה שסוד הצלחתם היה טמון בצורת חשיבתם. הייתה להם חשיבה חיובית. האנשים הללו לא נתנו לאף קושי לייאש אותם. להיפך, הם ראו בזה מצב זמני/הפיך. כישלון היה סוג של מדריך ללמוד ממנו כדי לדעת מה לא לעשות בפעם הבאה. הייתה בהם מוטיבציה אדירה ואופטימיות רבה. לספק, לפחד, לחוסר אמונה ולייאוש לא הייתה דריסת רגל. הם ראו בעיני רוחם את המטרה, בזה התמקדו והפכו אותה למציאות.

המחשבות והאמונות מעצבות את המציאות שלך

המציאות תלויה במידה רבה במחשבות ובאמונות שלנו. המחשבות והאמונות הן ההוראות שהשכל המודע נותן לתת - מודע. אנו בונים את המציאות באמצעות המחשבות והאמונות שלנו ובהתאם לכך אנו פועלים.כשאנו מאמינים למחשבה מסוימת אנו מגיבים אליה בתור מציאות. אדם ששולח לתת-מודע שלו מחשבה כמו: "הטיפול הרפואי הזה ארוך ומייגע, יש רק 50% סיכויי הצלחה, אין לי כוח לנסות, אני מיואש" –  מחסל לעצמו את אפשרויות ההחלמה.לעומת זאת, מחשבה חיובית: "איזה בר מזל אני, יש טיפול למחלה שלי ויש 50% סיכויי הצלחה – אני אעשה הכל כדי להצליח". מחשבה זו פותחת לרווחה את הדלת לתקווה ולהחלמה.

ד"ר אמיל קואה השתמש ברעיון זה כבר בתחילת המאה הקודמת. הוא ביקש ממטופליו לחזור מספר פעמים ביום על המשפט הבא: "מדי יום אני הולך ומשתפר". באופן מפתיע בריאותם של רבים מחוליו השתפרה בצורה משמעותית והם אף החלימו כליל. מה גרם לכך? מדוע רק אמירת משפט הביאה לשיפור כזה משמעותי? פשוט מאד: אותם חולים האמינו למחשבה הזאת והגיבו אליה בתור מציאות.ככל שחזרו על המחשבה הם התמקדו בה יותר והגוף התחיל להגיב אליה.

מה שאתה מתמקד בו, זה מה שאתה מושך אליך

החוכמה של חשיבה חיובית היא לדעת להתמקד בדבר הנכון. אדם שלא אימץ לעצמו חשיבה כזאת מתמקד במה שמציק לו ומושך בהכרח מציאות שכלל לא נעימה לו. סטודנט שמתמקד במחשבה: "החומר הזה ממש קשה. אין מצב שאני אצליח הסמסטר בקורס הזה" מושך לעצמו מצב של חוסר הצלחה. 
אשה שמתמקדת במחשבה: "שום יחס חיובי אני כבר לא מקבלת ממנו (מבעלה) ואני עושה בשבילו הכל - לא מגיע לו". מושכת לעצמה עצב, חוסר הערכה נוספת מבעלה, חוסר תקשורת איתו, תחושת עלבון, תסכול וכעס מתמשכים שיוצרים מערכת יחסים מאד לא נעימה ביניהם. 

מועסק שמתמקד במחשבה: "מנהל העבודה הזה, כל הזמן "תוקע" אותי במשמרות הכי גרועות. אני לא סובל אותו ונמאס לי מהעבודה". מושך לעצמו עוד יחס מסוג זה מצד מנהל העבודה ועוד הרבה תחושות של תרעומת, תסכול וכעס בלי שינוי במצב. הורה שמתמקד במחשבה: "הוא (הילד שלו) עושה לי את זה בכוונה. כל מה שאני מבקש ממנו הוא מתעלם או עושה ההפך. מעצבן בטירוף" מושך לעצמו מערכת יחסים בעייתית עם הילד. 
בעל עסק שמתמקד במחשבה: "אני לא מצליח להרים את העסק, המינוס הזה גומר אותי ואני לא יודע מה לעשות. מה יהיה?" מושך לעצמו קיבעון במצב, מתח רב, ייאוש ותחושת חוסר ערך. רווק/ה שמתמקד/ת במחשבה: "עם מראה כמו שלי איזה סיכוי יש לי?" מושך/ת לעצמו/ה מצבים של דחייה, של התעלמות ושל חוסר עניין מהמין השני.

להתמקד במחשבה חיובית או במחשבה שלילית, זאת בחירה. אחרי שמבינים זאת נהיה מסוגלים לבחור טוב יותר.

הנתונים שבהם אנו מזינים את המחשב שלנו – את המוח – יקבעו אם נהיה בכיוון של כישלון או הצלחה.

כשאנו מתמקדים במחשבות שליליות, במצב קיים שלא טוב עבורנו, כשאנו לא מאמינים בעצמנו וביכולות שלנו - אנו מזינים את המוח במסרים שליליים והוא מצידו ייצור עבורנו מצבים שיקבעו את המצב הקיים וימנעו מאיתנו להצליח. כדי להצליח עלינו ליצור חשיבה חיובית.

קל לשמור על גישה חיובית כאשר הכל הולך כשורה. פחות קל לחשוב בצורה חיובית כאשר העניינים בעבודה משתבשים, כאשר הקשר עם בן-הזוג מתערער או כאשר הילדים חולים. אבל זה לא בלתי אפשרי. צריך פשוט לשנות את נקודת המבט, את צורת החשיבה, את אופי המחשבות ואת האמונות שלא עוזרות לנו להרגיש טוב עם עצמנו. ואלה דברים שאנשים בעלי חשיבה חיובית יודעים לעשות.

הם יודעים שהחיים מזמנים לנו רגעים שמחים ורגעים עצובים ושהאופן שבו אנו חווים את הרגעים האלה תלוי בגישה שלנו. גישתם מתומצתת בשיר המפורסם "תודה לחיים" ששרה הזמרת הארגנטינאית מרסדס סוסה האומר: "נודה על הצחוק ועל הבכי" קל להודות על הצחוק והשמחה ולהזדהות איתם. יחד עם זאת יש הרבה מה להודות גם על הרגעים הקשים, כי הם עוזרים לנו ללמוד, להבין ולצמוח.

אנשים רבים היו רוצים לפתח חשיבה חיובית, אך לא מאמינים שהם יכולים. יש כאלה שהיו שמחים אם יכלו לשנות/להיפטר מאמונות מכאיבות/מגבילות/שליליות אך לא מאמינים שזה אפשרי. אחרים היו שמחים להגביר את האפשרויות שלהם להצליח ולא יודעים איך.

שיטת סילבה מציעה לך דרך כדי להשיג זאת. אנשים רבים שרוצים לשנות את האמונות מרגישים שהאמונות אינן רק אמונות אלא גם חלק מעצמם, ולכן, אם ישנו את האמונות, יחדלו להיות הם עצמם. כתוצאה מכך, הם מאמינים שלא ניתן לשנות את האמונות. אבל כן ניתן לשנות את האמונות וברגע שמצליחים לעשות זאת כל החיים משתנים לטובה!

שיטת סילבה מציעה לך דרך כדי לשנות אמונות ולפתח חשיבה חיובית. השימוש בטכניקות שלומדים בקורס של שיטת סילבה מאפשר להפוך את החשיבה החיובית לחלק ממך. אם אתה, כמו רוב האנשים, נוטה לזכור יותר את השלילי, סימן שכדאי לך ללמוד כיצד לחזק את החוויות החיוביות בהן התנסית. קורס סילבה למתחילים מקנה לך את כל הכלים הדרושים כדי לפתח חשיבה חיובית.

בפייסבוק

מתנה-תרגיל לרגיעה "הפסקת 12 הדקות"

לקבלת התרגיל מלא את הפרטים הבאים
מייל
שם
טלפון

התרגיל ישלח אליך לתיבת הדואר