כתבות שפורסמו על הקורס לילדים

 

מגיל 8 עד 13 וחצי

בכל גיל ובמיוחד בגילאי ביה"ס חשוב עבור ילד שיהיו בידיו המיומנויות והידע איך: להצליח טוב יותר בלימודים, לחזק
בטחון עצמי,
לדעת מה לעשות כשהוא מפחד, איך להגיב בצורה שקולה יותר כשהוא בלחץ או כועס על משהו,
לרכוש חברים, לשפר יחסים עם
אחים, להפטר מהרגלים לא רצויים... ועוד. כל אלה הם חלק מהידע והמיומנויות
שהילד שלך יכול לרכוש בקורס הילדים של שיטת
סילבה.

כל הורה מעוניין להכין את ילדיו לחיים בצורה הטובה ביותר ועד כמה שידו משגת. זו היתה גם המטרה שעמדה
לנגד עיניו של חוזה 
סילבה, מייסד השיטה. הוא רצה שגם עשרת ילדיו יוכלו להסתדר בכל מיני מצבים בחיים
בכוחות עצמם, (בין אם בלימודים ובין עם 
אנשים אחרים), כי לא תמיד הוא יהיה שם לעזור להם. לשם כך הוא
פיתח שיטה מיוחדת שנותנת בידי הילד את הכלים לעזור 
לעצמו  הן כשקשה לו והן כשהוא רוצה לקדם את עצמו
ו/או לממש חלומות שלו.

ילדים שעברו את הקורס מספרים שכשהציקו להם בעיות בלימודים, בחברה ובבית, כשלפעמים הם כעסו, או
פחדו ומשהו הטריד את
מנוחתם - הם השתמשו במה שלמדו בקורס, עשו כל מיני תרגילים, שבאמצעותם גילו
פתרונות, הרגישו רגועים וקיבלו ביטחון עצמי.

תמר, בת 12: "באחד השיעורים המורה נתנה לנו בוחן פתע. עמדתי מול דף העבודה וברגע הראשון לא
הבנתי כלום. אני באתי
לקורס כי היו לי בעיות גדולות בלימודים וגם הייתי נורא עצבנית כל הזמן, בעיקר לפני
מבחנים. לא יכולתי להירגע. החשבון וההנדסה
קשים לי, אבל גם מקצועות אחרים. עצמתי את העיניים שלי
לשתי דקות, עשיתי הרפיה, נרגעתי והתחלתי לחשוב במסכים. במסך
הכחול שמתי את הבעיה ולידה ראיתי
במסך לבן את הפתרון. כך שאלה אחר שאלה והצלחתי.

גם עם החברות שלי המצב השתנה. קודם לא כל כך רצו להיות איתי כי אמרו שאני יותר מדי עצבנית. עכשיו
אני הרבה יותר נחמדה
אליהן, והיחסים שלנו טובים. בבית הייתי מציקה לאחותי, מעצבנת אותה. בימים
האחרונים כבר לא בא לי להציק לה. מאז שאני עושה
את ההרפיות, אני הרבה פחות לחוצה".

ליאור,  בן 9 וחצי: " אמא שלי רצתה שאני ארשם לקורס, כדי שאני אפסיק להיות "בלאגניסט רציני", כמו
שהיא קוראת לי. אני
הסכמתי לבוא, כי היה לי חשוב יותר להסתדר עם הכעס שלי. לא חסר לי בטחון עצמי
ואני אחד התלמידים הטובים בכתה אבל כשהייתי
כועס, אז הרבה פעמים התפרצתי בצורה לא יפה על
חברים וקלקלתי את הקשר איתם. עם האחים וההורים שלי פשוט רבתי וכעסתי מאד
ותמיד הרגשתי אח"כ
רע עם עצמי.

ההרפיות עזרו לי מאד להירגע ולמדתי איך להגיב אחרת. היום אני יותר רגוע במשפחה ואצל חברים ורכשתי
לי שוב חברים שכייף להם
איתי ולי איתם. אז לא נהייתי מסודר (כי זה לא כייף), אבל אני היום יותר מרוצה".

עומרי , בן 8: " באתי לקורס כי פחדתי מאד ללכת לישון אצל חברים. יש לי המון חברים ומאד אוהבים
אותי. כמה פעמים הזמינו אותי
חברים לבוא לישון אצלם. בהתחלה הייתי מאד מתלהב ומכין תיק מהר מהר,
אבל תמיד כשנכנסנו לישון וכיבו את האור, התחלתי לפחד
ולרצות לחזור הביתה. בהתחלה ניסו לעזור לי,
להשאיר אור קטן או גדול, אבל לא הרגשתי בטוח. אז כמה זמן לא הלכתי לישון אצל אף
אחד, אבל אז התחילו
מסיבות פיג'מה ולא רציתי להפסיד.

בקורס למדתי מה לעשות כשאני מפחד ואיך לעזור לעצמי לפני שהפחד יבוא. המדריכה מאירה עזרה לי להבין
מה מפריע לי והסבירה
לי מה כדאי לי לעשות. היום אני מזמין את עצמי לחברים ובני דודים ואני כבר לא מפחד".

טניה ליברמן, פסיכולוגית ומנהלת, יחד עם בעלה משה, את מכון סילבה ישראל "ילדים שמכירים את השיטות
שנלמדו בקורס, ימשיכו
להשתמש בהן בקלות ובטבעיות גם כשיתבגרו. יהיו להם סיכויים טובים יותר לגדול
למבוגרים מאושרים.

קורס הילדים כולל ארבעה מפגשים. אחרי כ-16 שעות של תרגול בשיטת סילבה, הילדים חוזרים הביתה עם
גישה חיובית כלפי מצבים
שונים, עם יכולת משופרת לשלוט בדחפים והרגלים ועם יכולת קליטה וריכוז שתשפר
את הישגיהם בלימודים.

 

שיטת סילבה לילדים - כל אחד יכול

עשרות אלפי ילדים ברחבי העולם קיבלו כלים מיוחדים להצליח בלימודים, לשפר את הישגיהם ובעיקר להגביר
את ביטחונם העצמי.

והכל בעזרת קורס אחד בן ארבעה מפגשים בשיטת סילבה. שיטת סילבה מבוססת על העיקרון שאנחנו
מרגישים ומתנהגים בהתאם
לדרך בה תכנתנו לעצמנו את המוח. אם הילד יחשוב שהוא שווה ומוצלח, הוא גם
ירגיש כך ויתנהג כך.

הכל החל לפני 40 שנים בדיוק: חוזה סילבה, חוקר אמריקני, רצה והצליח לשפר את הישגיהם של עשרת ילדיו.
לשם כך, הוא פיתח
שיטה לאימון שכלי, המוכרת כיום כ"שיטת סילבה", שנלמדת ב-118 מדינות בעולם.

בקורס לומדים הילדים לפתח את מחשבותיהם החיוביות, לבטוח בעצמם, לפתור בעיות, לגבור על פחדים,
לשלוט על כעסים, כאבי ראש
והרגלים לא טובים, להגיע להישגים בלימודים, לזכור את החומר, לשפר את הריכוז
ולהיות יצירתיים.

זה משהו כמו קורס היכרות מעשי עם יכולת המוח. הרי המוח האנושי הרבה יותר משוכלל מכל מחשב שקיים
בעולם. יחד עם זאת, זה
המחשב היחיד שקיבלנו ללא חוברת הדרכה. וזו התרומה של שיטת סילבה: היא מלמדת
אותנו כיצד לכוון את המוח, כך שנצליח להשיג
את התוצאות שאנו רוצים, באמצעות טכניקות פשוטות וקלות ליישום.

דרור בן 12, סבל מכאבי ראש. התרגיל שביצע שיחרר אותו תוך זמן קצר מכאבים אלה. עוזי (11) ומיכל (8) הם אח
ואחות, שלא הפסיקו
לריב בבית. הם תרגלו תרגיל מיוחד שעיקרו – רגיעה והערכת הזולת. תוך זמן קצר המריבות
פסקו והם חדלו לעקוץ זה את זו. גם עדי (10)
מספרת: " יש לי אח קטן שמתמחה בלעצבן אותי", היא אומרת.
"לפעמים אני מתרגזת ומלחיצה את כולם. אני מודעת לבעיה שלי. אחרי
סכסוך עם אחי אני מוציאה את הרוגז על
ההורים, על המורים ואני לא רוצה שהעניין יימשך. אני למדתי איך לשלוט על המתחים שלי ועל
עצמי. אני כבר
מרגישה שבימים האחרונים אני פחות עצבנית".

רז,  בן 12 מהמרכז: הגעתי לקורס בזכות אבא שלי שהשתתף בקורס של שיטת סילבה למבוגרים. הוא נתן לי
את הקורס בתור דמי
חנוכה וזו הייתה מתנה מאד מוצלחת כי בעזרת השיטות אני מרגיש שאני יכול להתרכז יותר,
אני מצליח ליצור קשר טוב יותר עם החברים
ופחות מתעצבן משטויות. ודרך אגב, מאז שסיימתי את הקורס, אני
מצליח לקלוע יותר סלים.

הקורס לילדים בני 8 עד 13 וחצי, כולל ארבעה מפגשים בשעות הבוקר. כמו כן מתקיים בשעות אחה"צ שיעור
הדגמה לילדים בליווי הורים,
בו תציג מאירה ליברמן, המדריכה לילדים, את השיטה בצורה חווייתית.

 

ילדים: לפתח הערכה עצמית חיובית

ילד שיש לו הערכה עצמית חיובית, מרגיש טוב עם עצמו, מאושר, אהוב. יש לו יכולת פנימית גבוהה יותר לעמוד מול
כל מיני מצבים בחיים
ולהצליח.

ההערכה העצמית נבנית מהרגע שנולדים. תינוק שכל הצרכים שלו מסופקים היטב, מתחיל לבנות הערכה עצמית
חיובית. עוד לפני שהוא
מבין את משמעות המילים, הוא כבר אסף מסרים רבים על עצמו ועל העולם לפי הדרך שבה
האנשים הקרובים מתייחסים אליו. הערכה
העצמית ממשיכה להיבנות בילדות ובשנות ההתבגרות. לכן, תפקיד
מרכזי של הורים ואנשי חינוך הוא לעזור לילדים לפתח הערכה עצמית
גבוהה, כדי להפוך אותם למבוגרים בריאים
ומאושרים.

איך מזהים ילד שיש לו הערכה עצמית גבוהה?

ילד כזה הוא ילד שיודע להתבטא מול אחרים (לא מגמגם, לא מסמיק ומתבלבל, לא נאלם דום וכד'). הוא יודע להסביר
מה הוא מרגיש וחושב
(לא מחכה לשמוע מה אחרים אומרים ואז מחליט מה עמדתו. לא מפחד להביע את דעתו גם
אם היא מנוגדת לדעת הרוב...). הוא יודע לעמוד
על זכויותיו (לא מתקפל ושומר טינה, לא מתבייש וכועס על עצמו, לא
משתתק, "אוכל את הלב" ומריץ בראש תסריטים של איך היה צריך
להיות או מה היה עושה ל...). הוא ילד עצמאי,
אחראי ומתידד בקלות.

אבל מה קורה אם הילד לא נהנה מהערכה עצמית מספיק גבוהה?

ילד כזה מרגיש לא שווה, לא ראוי ושלא מגיע לו להצליח. הוא יכול להיות מהסוג "המתפרץ" שכל גירוי הכי קטן "נוגע
לו" בהערכה העצמית הנמוכה שיש לו ומביא אותו לידי כעס והתפרצות (שבדרך כלל אח"כ מעצימות עוד יותר את
תחושת חוסר ההערכה). מאידך הילד יכול להיות מהסוג "המתכנס", זה שמגיב לאותם הגירויים ב"ברוגז",
בשתיקה, בהתכנסות לתוך עצמו. הוא חי מחדש כל הזמן את הרגעים המכאיבים, דש בהם, כועס ונוקם בדמיון
ובסופו של דבר מגיע לתחושה של קורבן ולשמירת טינה. כך או כך, ילד כזה יהיה לו יותר קשה להצליח.

האם אפשר לשנות את הדרך שבה ילדים כאלה רואים ומעריכים את עצמם?

כמובן שכן. זה עניין של תהליך הבנוי משינוי צורת הדיבור הפנימי, יצירת חוויות הצלחה, שליטה ביכולת התגובה
ורגיעה פנימית. שיטת
סילבה מציעה לילדים להתוודע לתהליך הזה. באמצעות תרגילים מיוחדים הילדים לומדים
בשלב ראשון להגיע באופן עצמאי למצב רגיעה
מיוחד, המאפשר להם להביט על הדברים מנקודת מבט אחרת.
הם לומדים גם כיצד לשנות את הדו-שיח הפנימי השלילי שהם מנהלים
עם עצמם לדו-שיח חיובי, בונה. השינוי
הזה ישפיע באופן ישיר על הרגשות ועל דפוסי ההתנהגות שלהם. בנוסף לכך ילמדו סימן מיוחד, 
אותו יוכלו
להפעיל במצבי לחץ שונים. סימן זה יעזור להם לשלוט בתגובותיהם ולהישאר רגועים וממוקדים. כל ההתנסויות
האלה יוצרות
אצלם חוויות הצלחה הגורמות להם להכיר בערך של עצמם, להכיר ביכולות שלהם ולחזק את
ההערכה העצמית ואת הביטחון העצמי.

אחרי כ-16 שעות של תרגול בשיטת סילבה, הילדים חוזרים הביתה עם גישה חיובית כלפי מצבים שונים, עם
יכולת משופרת לשלוט
בכעסים, ליצור קשר טוב יותר עם ילדים אחרים (כולל אחים) ועם יכולת קליטה וריכוז
שתשפר את הישגיהם בלימודים.

 

שיטת סילבה – לעבור את שנת הלימודים בהצלחה

ילד רגוע, מרוכז, עם זיכרון טוב, שחיזק את בטחונו העצמי התחיל את שנת הלימודים ברגל ימין. חודש לאחר
תחילת הלימודים, ערכנו ראיון
עם המדריכה של קורס הילדים של שיטת סילבה, כדי להבין איך השיטה יכולה
לעזור לילדים לעבור טוב יותר את שנת הלימודים.

מאירה ליברמן, מדריכה בשיטת סילבה לילדים:

שאלה: מהי שיטת סילבה?

מאירה: שיטת סילבה היא שיטה בינלאומית לאימון שכלי המאפשרת לנו לנצל טוב יותר את היכולות
והכישורים שלנו, כדי להשיג את
המטרות שאנו רוצים. ואני מדברת כאן גם על ילדים וגם על מבוגרים ובני
נוער.

שאלה: הבנתי שילדים לומדים בקורס נפרד.

מאירה: בודאי! יש קורס מיוחד לילדים בגילאים 8 עד 13 וחצי, ויש קורס נפרד לבני נוער ומבוגרים.

שאלה: מה שיטת סילבה מקנה לילדים?

מאירה: שיטת סילבה מלמדת את הילדים בדרך פשוטה וברורה איך להשיג מטרות שמאד חשובות להם
כמו: להצליח יותר מבחינה חברתית,
להצליח הרבה יותר בלימודים, לשפר את היחסים שלהם עם אחרים
(אחים, הורים, חברים קרובים...), לא לפחד, לשלוט בכעס ובתסכול
שלהם כשמשהו לא מסתדר לפי
הציפיות , להגיע להישגים טובים יותר בספורט ועוד.

שאלה: לא אצל כל הילדים לימודים זו מטרה מספר אחת, אז איך השיטה עוזרת במקרים כאלה?

מאירה: חוזה סילבה – ממציא השיטה- ידע זאת טוב מאד מאחר ואת השיטה הוא בכלל הגה, כדי לעזור
לעשרת הילדים שלו לשפר את
ההישגים שלהם בלימודים. היה ברור לו שילד שהתנסה בקושי או כישלון לא
יגלה רצון רב ללמוד. הדרך היחידה היא לאפשר לילד חוויה
של הצלחה. את החוויה הוא כיוון לא לחומר
הנלמד עצמו (כי החומר כל הזמן משתנה), אלא ל"שיפור עצמי" שהילד מתנסה בו. הילד לומד
שיטות יעילות
כדי לקלוט ולזכור מהר וטוב יותר את החומר הנלמד ואז להשתמש בו מתי שהוא צריך. זה - נותן לו תחושה
חזקה של הצלחה.
כמו כן, כשהוא מרגיש שדעתו מוסחת, שהוא לא מרוכז כי החומר משעמם או משהו
מציק לו, הוא לומד סימן מיוחד שעוזר לו להתרכז בחזרה
ולהמשיך לקלוט מצוין.

אחרי כל התרגול בקורס - הילדים יהיו יותר רגועים ויפתחו את השנה החדשה עם יותר ביטחון וגם יש להם
כלים מעשיים כדי להתמודד
עם מצבים שאולי קודם היה יותר קשה להם להתמודד איתם.

שאלה: ומה עם מבחנים?

מאירה: כדי להצליח במבחן עליך קודם כל לדעת את החומר, אח"כ להיות מספיק מרוכז כדי להבין מה
נשאלת ולזכור את המידע הרלוונטי.
אנחנו מדברים בעצם על: ידע, ריכוז, זיכרון והבנה. כבר דיברנו על כך
ששיטת סילבה מלמדת איך לקלוט טוב יותר את החומר הנלמד. כמו כן
הילדים לומדים מה לעשות בלילה
לפני המבחן, מה עליהם לעשות בבוקר של המבחן ואיך להתנהג במבחן עצמו כדי להצליח. איך, בזמן
המבחן, להישאר רגועים, מרוכזים ולזכור את כל מה שלמדו וכמובן מה לעשות כשיש "בלקאאוט".

שאלה: כלומר, זה יכול לעזור גם במקרים של חרדת מבחנים?

מאירה: כן בהחלט. חרדת מבחנים זה בעצם פחד מכישלון שמשתק אותך בדיוק כשאתה צריך להוכיח את
יכולתך. ילדים שמגיעים עם בעיה
כזאת לקורס, אני משוחחת איתם קודם כל באופן אישי כדי לקלוט את כל
התמונה ובמהלך הקורס הם לומדים קודם כל לחזק את ההערכה
העצמית שלהם ולהבין שהערך שלהם
לא נקבע ע"י הציון במבחן. בנוסף לכך, כמו שאמרתי, הם לומדים טכניקות כדי להישאר רגועים, מרוכזים
ולזכור את כל מה שלמדו במבחן עצמו ולהשתמש בסימן המיוחד שהזכרתי קודם.

שאלה: אז מה בעצם השינוי שחל בילד?

מאירה: השינוי הראשון שהורים יכולים לראות אצל הילדים שלהם חל באמת כבר במהלך הקורס. הם יותר
רגועים, יותר מחייכים, יותר שמחים. 
כמו כן, כל ילד בוחר לעצמו מבין מגוון הנושאים הרבים הנלמדים בקורס,
את התחום שמעניין אותו ביותר ומנסה לממש אותו. למשל: ילד שהיו 
לו בעיות מבחינה חברתית בבית
הספר, ורוצה מאד לשפר את המצב, לומד קודם איך לחזק את הביטחון העצמי שלו, 
ומיישם את השיטה
"לרכוש חברים". הוא יוצא מהקורס בהרגשה לגמרי שונה מזו שהוא התחיל בה. הוא מרגיש הרבה יותר
בטוח בעצמו והרבה 
יותר בשליטה, כי ההצלחה בידיים שלו. הוא יודע מה לעשות.

שאלה: אתן מדברות כאן על ילדים חסרי ביטחון עצמי שבגלל זה קשה להם חברתית. ומה לגבי ילדים
שדחויים בגלל ההתנהגות שלהם?

מאירה: ילדים כאלה גם כן ימצאו מענה בשיטת סילבה בתנאי שהם יבואו מרצונם ולא בגלל שההורים
הכריחו אותם. הקורס ייתן להם את הכלים
וההתנסות ובמהלכו, הם יתחילו את התהליך שיוביל אותם לשינוי.

 

ילדים ומבוגרים לומדים את שיטת סילבה

השבוע התחיל הקורס השלישי של שיטת סילבה לילדים ברחובות ומתוכנן כבר קורס נוסף בחופשת סוכות.
הקורס הזה מקנה לילדים כלים יעילים כדי להפיג מתחים שהצטברו במשך כל התקופה האחרונה, לשפר
את כושר הריכוז, הזיכרון והלמידה כדי להצליח יותר בבית הספר ולחזק את הביטחון העצמי כדי להצליח
להתמודד עם כל מיני מצבים בחיים.

אביגדור יעקב: "כל משפחתי כבר השתתפה בקורס סילבה ועכשיו בנותיי עדי ושני בקורס פעם שניה.

עדי הוכיחה לעצמה ולסובבים אותה שהיא מיוחדת ומצליחנית ושיש לה את האפשרות להשיג כל מה שרק
תרצה. לשני, עצם הידיעה שיש לה את הכלים ושהיא יודעת להשתמש בהם, מאפשר לי בטור אבא להיות
שליו ורגוע. ניצן הקטנה שלנו בת שש ואנו מחכים בקוצר רוח שתתחיל. אני בטוח שאין מתנה יקרה יותר
שאנו כהורים יכולים לספק לילדינו".

עדי יעקב (14): "אני נעזרת מאד ב"שלוש האצבעות" ובהרפיות להשגת המטרות שאני מציבה לעצמי. זה
לא שלא השגתי דברים לפני, אבל עם שיטת סילבה השגת המטרה מהירה יותר וקל הרבה יותר. צורת
מחשבה שלי יותר חיובית, אני יותר רגועה, השתפרתי בדברים שרציתי ואני מרוצה ממה שנתן לי קורס
סילבה".

שני יעקב (11): "למדתי הרבה דברים בקורס סילבה שמאד עזרו לי, הרבה שיטות שמאפשרות להצליח
בחיים, לא לפחד ולהשיג את מה שאני רוצה ואני בטוחה שעוד יתרום לי בהמשך הדרך".

משפחת יעקב זה לא מקרה נדיר. הורים רבים שלמדו את שיטת סילבה בעצמם, שולחים את ילדיהם
לקורס הילדים אחרי שהם התנסו בשיטה. ואכן יש יתרונות רבים שגם ההורים וגם הילדים עברו את
הקורס: זה מקרב מאד בין ההורים לבין הילדים כי הם יכולים לשבת ביחד, לבצע תרגילים, לשוחח על
המטרות שרוצים להשיג וכתוצאה מכך, ההורים מבינים יותר מה עובר על הילדים, מה הם חושבים
ומרגישים וכיצד לעזור להם יותר.

גם הקורס למבוגרים נערך מספר פעמים ברחובות ואנו מביאים כאן חלק מעדויות המשתתפים:

עירית יוגב: "הקורס פתח בפני טכניקות לחיים שלא היו ידועות לי קודם. באתי לקורס עקב החלשת
הזיכרון וקיבלתי הרבה מעבר. קיבלתי איך לעזור לאנשים אחרים, איך לעזור לעצמי, להגשים את
רצונותייוגם איך לאמן את הזיכרון ולזכור יותר".

סיגל ישראלי: "תמיד ידעתי שיש בנו כוחות חיוביים לשנות את המציאות. עכשיו בעזרתכם אני בטוחה
בזאת. השיטה היא כה ברורה וטבעית שכל אחד יכול להשתמש בה בקלות".

רחלי אשד: "מאד נהנתי לחזור על הקורס. במשך 6 השבועות של הקורס תרגלתי יותר מאי פעם ויש לי
תוצאות: עבודה,זוכרת שוב חלומות ונעזרת בהם ביום יום, אני מצליחה לנתח סיטואציות בצורה בהירה.
אני רגועה יותר ומרגישה טוב".


בפייסבוק

מתנה-תרגיל לרגיעה "הפסקת 12 הדקות"

לקבלת התרגיל מלא את הפרטים הבאים
מייל
שם
טלפון

התרגיל ישלח אליך לתיבת הדואר