תנאים מוקדמים לביצוע התרגיל "הפסקת 12 הדקות"

1. מקום

על מנת לבצע את התרגיל, עליך לבחור במקום שקט ונעים, מקום נוח בו תוכל/י לשהות ללא הפרעות.

תנאים אלה חשובים במיוחד לביצוע התרגילים הראשונים. לאחר שתרכש/י ניסיון,

תוכל/י להגיע להרפיה טובה גם בתנאים פחות נוחים.

2. תנוחת-הגוף

אנו ממליצים לבצע את התרגיל בישיבה על כיסא או על כורסא נוחה, ולא בשכיבה במיטה. הסיבה לכך היא שבמיטה אפשר לגלוש בקלות לשינה, וזו אינה מטרת התרגיל.

מטרת התרגיל היא להגיע למצב בו השרירים יהיו רפויים מאוד והמוח ער ופעיל. לכן, רצוי לבצע את התרגיל בישיבה. כאשר את/ה יושבת בתנוחה
נוחה, גבך נשען על הכיסא, הידיים מונחות על הירכיים, כפות-הרגליים מונחות על הרצפה.

3. גישה שכלית

כדאי להיות פתוח לרעיון שאת/ה מסוגלת להגיע להרפיה. יש מקרים בהם אנשים מרגישים התנגדות להרפיה. ייתכן שזה נובע מחשש 
מפני איבוד שליטה כי מדובר במצב חדש ולא מוכר. אולם, ההרפיה נעשית במודעות ובשליטה מלאה, ותמיד תוכל/י לצאת ממנה בכל רגע
שתרצה/י. סוד ההצלחה הוא לתת לגוף להגיע להרפיה.


במה מתרכזים?

עליך לרכז את תשומת ליבך בכל הדברים שעוזרים להגיע להרפיה,
חלקם חיצוניים, כמו קולו של המנחה והמוסיקה שברקע וחלקם פנימיים, כמו התמונות השכליות שאת/ה רואה והתחושות הנעימות שאת/ה יוצר/ת בגופך. בהתאם להנחיות, תעבר/י על כל חלק בגופך  ותיצור/י תחושות נעימות של כובד, של קלות, של חמימות ושל הרגשה שאבר מסוים רחב , רך או רפוי יותר, לפי רצונך.

ככל שתעמיק/י בהרפיה, תתנתק/י מהרעשים הסביבתיים שבאים מבחוץ. אומנם תמשיך/י לשמוע אותם, אבל תהיה/י מסוגל/ת להפריד
בין השלווה שבתוכך לבין הרעש שבחוץ. מומלץ להאזין פעם אחת לפני הביצוע כדי שתכיר/י את תוכן התרגיל ותקבל/י השראה מהתמונות היפות שמלוות אותו.

הפרעות אפשריות במהלך ההרפיה

אם במהלך התרגיל תרגיש/י צורך להתנועע או להתגרד, אפשר לעשות זאת ולהמשיך עם התרגיל. אם יופיעו מחשבות אחרות, עליך לתת להן לבוא ולחלוף בטבעיות ואז לחזור להתרכז בתרגיל.

אם במהלך התרגיל את/ה מרגישה שלא בנוח, תוכל/י להפסיק אותו.

השליטה  בידך. תוכל/י לחזור על התרגיל בהזדמנות אחרת, עד שתרגול
ההרפיה יהפוך להרגל נעים ומרענן.

ניתן להגיע לרמות שונות של הרפיה באופן הדרגתי. העובדה שאת/ה מבצעת את התרגיל היא כשלעצמה צעד חשוב בדרך להרפיה.

בפייסבוק

מתנה-תרגיל לרגיעה "הפסקת 12 הדקות"

לקבלת התרגיל מלא את הפרטים הבאים
מייל
שם
טלפון

התרגיל ישלח אליך לתיבת הדואר