בני נוער

ההערכה עצמית בגיל העשרה

 

להיות בגיל העשרה ולהעריך את עצמך כ"שווה" זאת משימה לא פשוטה. כמה פעמים עברה לך בראש מחשבה על המראה ה"זוועתי" שלך, על זה שאינך ממש מקובל/ת חברתית, שאינך cool, שאת/ה לא מספיק טוב/ה ב... או

בשביל...? מחשבות כאלה גורמות לך להרגיש רק רע עם עצמך ופוגעות בהערכה העצמית שלך. אז מה ביכולתך לעשות למען עצמך? שיטת סילבה מציעה לך כלים לחזק את ההערכה העצמית . תקופת גיל העשרה בחייו של מתבגר היא תקופה מבלבלת מאד. את/ה כבר לא ילד/ה ועדיין אינך בוגר/ת. אמא ואבא מפסיקים זמנית להיות מודל לחיקוי ואת/ה מחפש/ת את הזהות שלך, את ההגדרה העצמית שלך, בקרב עמיתייך לשכבת הגיל או ע"י חיקוי כוכבים וידוענים למינהם. פתאום אתה מוצא את עצמך מסתכל על הגוף של החברים שלך ואת מסתכלת על הגזרה של החברות ומשווים. אתה בודק כמה אתה מצודד, את מעריכה כמה את מושכת. בגדים והופעה הופכים להיות סופר חשובים. מתחילים להיות מודעים יותר ויותר לבני המין השני. צצות מחשבות על משיכה על סקס והכל נורא מבלבל.

בתוך כל ההשוואות והמודלים עלול לצוץ בסופו של דבר ה"אין לי"... ו"אין לי" מוביל הרבה פעמים ל"אני לא שווה מספיק". מחשבה כזאת גורמת לחוסר אונים, יאוש ,מתח, כעס, תסכול ועוד. קשה להכיל את הרגשות הללו. יש כאלה שמוציאים את זה על הסביבה, במיוחד על ההורים והאחים, בעוד אחרים "בורחים" למחשב לטלוויזיה לאוכל או לדברים יותר קשים ועוד. זה מעמיק יותר את התחושות הרעות שלך עם עצמך ולא פותר לך את הבעיה. אז מה אפשר לעשות?

שיטת סילבה מציעה לך, בקורס לבני הנוער, כלים כדי לעזור לעצמך. השיטה מלמדת אותך לשחרר את המתח הרב שהצטבר אצלך בגלל כל המחשבות המלחיצות האלה, שרצות אצלך בראש. אתה לומד באמצעות תרגילים מיוחדים לחזק את ההערכה העצמית שלך. להפסיק לשפוט ולבקר את עצמך על מי שאתה, על איך שאתה נראה על איך שאתה מתנהג - אתה לומד לפרגן לעצמך ולשנות את הדו שיח הפנימי שלך לחיובי ובונה. אתה לומד לשנות את הגישה שלך כלפי עצמך. רק כשאתה נמצא ב"צד" של עצמך, אתה יכול להתחיל בשינוי. השינוי הזה ישפיע באופן ישיר על הרגשות ועל דפוסי ההתנהגות שלך ויעצים את ההערכה העצמית שלך.

בנוסף לכך תלמד בקורס סימן מיוחד, שיעזור לך להשאר רגוע וממוקד ולשלוט בתגובות שלך. תוכל להפעיל את הסימן הזה במצבי לחץ שונים וזה יאפשר לך להשאר צלול ורגוע, להגיב בצורה שתרגיש טוב עם עצמך ועם בטחון עצמי גבוה יותר.

הערכה עצמית תלויה גם במה אנחנו מאמינים על עצמנו ובאם אנו נותנים לאחרים את הכוח לקבוע עבורנו, מי אנחנו וכמה אנו שווים. בקורס תלמד לעקור אמונות שליליות על עצמך, להטמיע במקומן אמונות חיוביות (שתסכים להן ותרגיש טוב איתן), וכמובן לקחת בחזרה את הכוח לידיך כדי להיות היחידי שיקבע מי אתה ומה אתה "שווה".

בפייסבוק

מתנה-תרגיל לרגיעה "הפסקת 12 הדקות"

לקבלת התרגיל מלא את הפרטים הבאים
מייל
שם
טלפון

התרגיל ישלח אליך לתיבת הדואר