המציאות האישית שלך

האם אנחנו מתנהגים לפי מה שמכתיב לנו המציאות או לפי מה ש"באמת" אפשרי?
לא. אנחנו מתנהגים לפי
התפיסה שלנו של המציאות.

כולנו מתנהגים לפי הצורה שבה אנחנו רואים את עצמנו מתפקדים בהיבטים שונים

של חיינו. יש אנשים שרואים את עצמם כבטוחים יותר או בטוחים פחות, כאלה שרואים

את עצמם כאנשים עצבניים או רגועים, כאנשים עצמאים או תלויים באחרים.

אנו חיים בעולם של תעתועים. מה שאנחנו קולטים כמציאותי ייתכן ואינו כזה כלל. אנו

חושבים שהחושים מראים לנו את המציאות. אבל, לעיתים, הם מוליכים אותנו שולל. נדמה

לנו שכדור הארץ נשאר תמיד באותו מקום, והאמת היא שהוא זז במהירות מסחררת.

נדמה לנו שכדור הארץ שטוח, אבל אנו יודעים שהוא עגול.

נדמה לנו שהשמש מסתובבת מסביב לכדור הארץ, אבל כדור הארץ הוא זה שמסתובב

מסביב לשמש. מה אתם רואים כאן, גביע או שני ילדים? בעצם יכול להיות כל אחד מהם.

  

תלוי במה שאתם מתמקדים.
בואו תסתכלו על התמונה הזו.

מה אתם רואים? מה האדם הזה עושה כאן?
אנשים יכולים לדמיין דברים מאד שונים.
למשל,

1. הפועל חייב לשאת חבילות כבדות כל יום. יש סכנה שזה ייפול עליו, יפצע אותו או יהרוג אותו.

2. הספורטאי מתעמל. הוא מכין את עצמו לתחרות אולימפית. הוא זכה במספר

מדליות. הוא מפורסם, וכעת הוא מתעמל מתחת לחלון חדר הכושר.

3. האיש כלוא בבית הסוהר ומרגיש אשם מאוד. הוא שוהה לבד בחדר כי הוא נחשב למסוכן.
הוא מרגיש כל כך אשם עד כדי כך שאינו שם לב כי דלת התא פתוחה.

כל אחד קולט את המציאות בצורה שונה, לפי אישיותו ומצבו הרגשי. לעיתים התפיסה שלנו

שלילית מאז ילדותנו. לא תמיד אנחנו מודעים לתפיסה השלילית הזו, אבל היא תמיד משפיעה על חיינו. אם אנחנו רוצים להשיג משהו ולא מצליחים, זה בגלל שבתוכנו קיימת האמונה שמתנגדת להישג הזה. ייתכן שקיימות בנו אמונות שמגבילות אותנו.

למשל, איש מכירות חושב שהמצב הכלכלי מפריע למכירות שלו. אם הוא משוכנע

שבמצב כזה אי-אפשר למכור, באיזו מידה הוא ישתמש בפוטנציאל שלו, באיזה צעדים הוא

ינקוט כדי למכור יותר?. ייתכן שהוא לא יתאמץ הרבה אם מה שהוא רואה בעיני רוחו זה רק כשלון. קרוב לוודאי שהוא היה פועל בצורה לגמרי אחרת, אם היה בטוח שיצליח. הוא היה

מוכן לעשות יותר, להתאמץ יותר, לחשוב על אפשרויות נוספות.

תחשבו לרגע מה אתם הייתם מוכנים לעשות, אם הייתם יודעים מראש שאי-אפשר להיכשל. הרבה. כל זה כי אתם בטוחים שתצליחו. ואם אתם לא כל כך בטוחים, האמונה הזו, מגבילה אתכם. כי האמונות, בסופו של דבר, בונות את המציאות שבה אנחנו חיים. בכל רגע אנו

יוצרים בשכלנו את המציאות שלנו. אמונה שנכשל, מכינה עבורנו כשלון. אמונה שנצליח, מקרבת אותנו להצלחה.

אנחנו יכולים לשנות את האמונות וליצור הצלחה בחיינו. אתם חושבים שזה אפשרי?

האם אנחנו יכולים לשנות את האמונות שלנו לגבי האפשרי והבלתי אפשרי?

אתם יודעים מה בלתי אפשרי?

מה שאף אחד לא השיג. עד שמופיע משהו שמצליח להשיג את מה שהיה קודם בלתי אפשרי.

למשל באוסטרליה. בכל שנה מתקיים באוסטרליה מרוץ בין שתי ערים: סידני ומלבורן הממוקמות

במרחק של כ -500  ק"מ ביניהם. ספורטאים מכל מקום מגיעים כדי להשתתף במרוץ. הספורטאים הוותיקים יודעים שצריך לרוץ 18 שעות ולנוח 6 כי גוף האדם אינו מסוגל לעמוד מול מאמץ

גדול מזה בלי שהלב יתפוצץ.

שנה אחת הגיע למרוץ אדם בן 61 שאמר שהוא רוצה להשתתף. שאלו אותו מדוע הוא רוצה ועוד בגיל שלו...ואז הוא ענה: "אני חקלאי. בחווה שלי אין סוסים והכל בוקר אני רץ אחר  הפרות. יש לי

אימון רב  ואני חושב שאוכל לנצח". נתנו לו להשתתף במרוץ. נחשו מה קרה? כן, הוא הגיע

הראשון. ואפילו שבר את השיא הקודם.

האמת היא שהוא לא היה מומחה. הוא לא ידע שצריך לרוץ 18 שעות ולנוח 6 כך שהוא

המשיך לרוץ כאשר כולם הלכו לנוח וכך הוא הגיע הראשון.  

בשנים הבאות ספורטאים אחרים עשו אותו דבר ויותר. השתנו האמונות.

דר" צופרה טוען שכאשר הרופא אומר לחולים שנותרו להם 3 עד 6 חודשים לחיות הם

נפטרים תוך פרק זמן זה. יש מקרים שהדיאגנוזה הייתה שגויה אבל האנשים פיתחו את

המחלה ונפטרו בגללה. הכול בגלל האמונות.

האמונות עשויות לעזור לנו או להגביל אותנו. אנשים רבים תקועים באמונות  ובדימויים

שנוצרו בילדותם.

נערך מחקר על ילדים. שמו להם מיקרופונים מאחורי האוזניים והקליטו את כל מה שהילדים שומעים במשך 24 שעות. גילו שהילדים עד גיל 8 שומעים מאה אלף פעם את המילה לא.

אל תיגע, אל תעשה, אמרתי לך שלא, לא מלכלכים, לא אומרים...

הילד מקבל מחמאה  אחת  על כל תשע ביקורות.

זה לא פלא שהמוח של הילד יוצר מגבלות כדי להשביע את רצונם של ההורים קודם

ושל המורים אחר-כך.

הדבר דומה לאימון פילים. וכיצד מאמנים פיל?

כורכים חבל מסביב לצווארו של פיל קטן  וקושרים אותו לעץ חזק וגבוה. הוא מנסה

לברוח ולא מצליח. לאחר מספר ניסיונות נכנע. כשהפיל גדל לוקחים אותו לקרקס וכל מה

שצריך לעשות הוא לקשור אותו לרגל של כסא. הוא ימשיך לחשוב שמדובר בעץ חזק ולא

ינסה לברוח.

כיצד מאמנים פשפש? אותו דבר.

שמים אותו בתוך צנצנת וסוגרים אותה עם מכסה. הפשפש רוצה לצאת החוצה ומתחיל

לקפוץ. קופץ ומקבל מכה עם המכסה. שוב קופץ, עוד מכה.  לאחר מספר ניסיונות הוא

מבין שלא כדאי לו לקפוץ כל כך גבוה ומתחיל לעשות קפיצות קטנות. באותו רגע אתם יכולים להוריד את המכסה. אף פעם הוא לא ינסה לקפוץ החוצה. הוא יודע שיש מכסה ולא שם לב שהמכסה נעלם.

על כמה מכסים אנו שומרים במהלך חיינו בלי להיות מודעים לכך?

כעת אנו יכולים להחליט במה להאמין ואיך לחשוב כדי לשנות את התפיסה

שלנו של המציאות.כדי להדגים לכם איך מתרחש השינוי תסתכלו על התמונה הזאת ותגידו לי מה
אתם רואים?

 
ראה בעמוד הבא 


תסתכלו על התמונה הזו. עכשיו אתם רואים בברור את הסוסים . אחרי שראיתם

פעם אחת, אתם ממשיכים לראות אותם כל הזמן.

זה כמו הזדמנויות בחיים. בהתחלה זה קשה לאתר אותם. אחרי שאיתרנו אותם
אנו ממשיכים לראות אותם בקלות. רק שהמוח צריך ללמוד לאתר את ההזדמנויות.
החינוך שקבלנו לא הכין אותנו למטרה זו. למדנו להתמקד בבעיות ולא בפתרונות.
כאשר אנו רואים את התמונות בפעם הראשונה זה נראה לנו משהו מאד מסובך.
לאחר שהצלחנו לראות אותם פעם אחת אנו ממשיכים  לראות אותם כל הזמן.
דבר זהה קורה עם ההזדמנויות. כדי לראות אותן בקלות, עלינו להיות מוכנים לשנות את

התפיסה.



באמצעות אימון מתאים, גם אתם מסוגלים לזהות את ההזדמנויות ולהשיג את
המטרות שלכם.




בפייסבוק

מתנה-תרגיל לרגיעה "הפסקת 12 הדקות"

לקבלת התרגיל מלא את הפרטים הבאים
מייל
שם
טלפון

התרגיל ישלח אליך לתיבת הדואר